Unit. De învățare |
Obiective competențe |
Conținuturi |
Resurse materiale |
Metode și mijloace |
Evaluare |
Săpt |
Evaluare inițială |
1.1Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale scrise exprimate de profesor 1.3.Semnalizarea prin mijloace verbale şi non-verbale (gestică, mimică) şi înţelegerii unui mesaj transmis 1.4. Înţelegerea semnificaţiei globale a mesajelor ascultate 2.1.Pronunţarea clară şi corectă a sunetelor, silabelor, cuvintelor 2.2.Utilizarea vocabularului prin folosire cuvintelor în contexte diferite 2.4.Organizarea spaţio-temporală cu ajutorul limbajului 3.1.Interacţiunea şi comunicarea cu cei din jur 3.3.Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale (propoziţii simple şi dezvoltate) 3.4.Flosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale 3.5.Îmbinarea de enunţuri într-un mesaj propriu 3.6.Redarea prin cuvinte proprii şi cu sprijin a unei poveşti cunoscute |
¦Exerciții – dialog despre petrecerea timpului liber – vacanța ¦Exerciţii de relatare a unor fapte şi întâmplări din viaţa cotidiană ¦Formularea de răspunsuri pe teme legate de spaţialitate şi de temporalitate |
Planse; Fotografii Planșe cu imagini, diverse obiecte specifice clasei (pix, caiet, penar, etc) Materiale diverse. Planșe cu litere. Soft educațional logopedic Planșe ce ilustrează diverse obiecte |
Discutie introductiva; Exersarea pronuntiei corecte; Explicatia; Manual; Imagini Demonstratia Joc didactic; Munca indep. Manual; Planse; |
Orală, Fișe de evaluare, practică |
S1 S2 |
Noțiuni de fonetică |
1.1Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale scrise exprimate de profesor 2.1.Pronunţarea clară şi corectă a sunetelor, silabelor, cuvintelor 3.2.Rostirea mesajelor utilizând intonaţia necesară (comunicare expresivă) 3.3.Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale (propoziţii simple şi dezvoltate) 3.4.Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale 4.1.Exersarea şi scrierea corectă, lizibilă şi îngrijită a cuvintelor bisilabice, monosilabice |
¦Difrenţierea de zgomote / onomatopee emise de animale, mijloace de transport, fenomene meteorolog ¦Exerciţii de identificare a persoanelor din mediul familiar copilului după voce (identificarea colegilor) ¦ Exerciţii-joc de pronunţare corectă a sunetelor limbii române/ a sunetelor din perechea “consoană surdă – consoană sonoră” (diferenţiere în cadrul perechilor “p-b”, “t-d”, “c-g”, “f-v”, “s-z”, “ş-j”) ¦ Exerciţii de pronunţare corectă de silabe şi cuvinte care conţin sunete asemănătoare ca pronunţie (se-si-so-su; za-ze-zi-zo-zu; soare- zahăr etc.) ¦ Exerciţii de articulare corectă a unor cuvinte paronime (sare-zare; şale-jale; fată-vată etc.) ¦ Exerciţii de copiere / transcriere a unui text scurt |
Planse; Fotografii Planșe cu imagini, diverse obiecte specifice clasei (pix, caiet, penar, etc) Materiale diverse. Planșe cu litere. Soft educațional logopedic Planșe ce ilustrează diverse obiecte |
S3 S4 S5 S6 |
||
Lexic și semantică |
1.2.Exersarea vocabularului după criterii semantice şi morfologice 2.2.Utilizarea vocabularului prin folosire cuvintelor în contexte diferite 2.3.Integrarea cuvintelor şi a expresiilor noi în propoziţii simple / dezvoltate 3.1.Interacţiunea şi comunicarea cu cei din jur 3.2.Rostirea mesajelor utilizând intonaţia necesară (comunicare expresivă) 3.3.Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale (propoziţii simple şi dezvoltate) 3.4.Flosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale 3.5.Îmbinarea de enunţuri într-un mesaj propriu 4.1.Exersarea şi scrierea coretă, lizibilă şi îngrijită a cuvintelor bisilabice, monosilabice |
¦ Exerciţii de fixare prin suport obiectual/imagistic ¦Dezvoltarea vocabularului prin exerciții - exerciţii-joc cu verbalizare “Găseşte imaginile perechi!” - Exerciţii-joc cu asociaţii: obiect-imagine, imagine-obiect, obiect-imagine-cuvânt ¦ Citire globală / recunoașterea scrisului ¦ Exerciţii de denumire obiectuală şi imagistică, cu precizarea funcţiei/ utilităţii obiectului (Ce este aceasta?”; “La ce foloseşte?” etc.) ¦ Exerciţii de construire a unor enunţuri (propoziţii simple) pe baza unui set de cuvinte date sau a unui şir de întrebări ¦ Exerciţii-joc de verbalizare pe marginea subiectelor surprinse în imagini pe diferite teme (şcoală, familie, activităţi specifice momentelor zilei, etc,) ¦ Formularea răspunsurilor la întrebări, plecând de la imagini pe diverse teme ¦ Exerciţii de explicare a unui set de planşe izolate/ în suită ce ilustrează cuvinte noi Jocuri lexicale de utilizare a sinonimiei – anonimiei ¦ Exerciţii de construire a unor enunţuri cu cuvinte şi expresii noi ¦ Exerciţii de tipul asocierii “substantiv-adjectiv” şi introducerea acestora în propoziţii ¦ Exerciţii de rostire corectă a cuvintelor la care au existat probleme de pronunţie şi de accent |
Planse; Fotografii Planșe cu imagini, diverse obiecte specifice clasei (pix, caiet, penar, etc) Materiale diverse. Planșe cu litere. Soft educațional logopedic Planșe ce ilustrează diverse obiecte |
Discutie introductiva; Exersarea pronuntiei corecte; Explicatia; Manual; Imagini Demonstratia Joc didactic; Munca indep. Manual; Planse; |
Orală, Fișe de evaluare, practică |
S7 S8 S9 S10 S11 S12 S13 S14 |
Comunicarea expresivă |
1.4. Înţelegerea semnificaţiei globale a mesajelor ascultate 1.5.Manifestarea interesului faţă de partenerul de dialog 2.2.Utilizarea vocabularului prin folosire cuvintelor în contexte diferite 2.3.Integrarea cuvintelor şi a expresiilor noi în propoziţii simple / dezvoltate 2.4.Organizarea spaţio-temporală cu ajutorul limbajului |
¦ Exerciţii de dialog pe teme cunoscute ¦ Dramatizări pe teme familiare ¦ Formularea răspunsurilor la întrebări ¦Exerciţii de construire a unor enunţuri ¦Dialoguri pentru denumirea de fiinţe şi obiecte ¦ Exerciţii de memorare şi de reproducere a unor poezii ¦ Jocuri de rol |
Planse; Fotografii Planșe cu imagini, diverse obiecte specifice clasei (pix, caiet, penar, etc) Materiale diverse. Planșe cu litere. Soft educațional logopedic Planșe ce ilustrează diverse obiecte |
Discutie introductiva; Exersarea pronuntiei corecte; Explicatia; Manual; Imagini Demonstratia Joc didactic; Munca indep. Manual; Planse; |
Orală, Fișe de evaluare, practică |
S15 S16 S17 S18 S19 S20 S21 S22 S23 S24 |
Dialogul |
2.5.Memorarea şi reproducerea unui material verbal accesibil 3.1.Interacţiunea şi comunicarea cu cei din jur 3.2.Rostirea mesajelor utilizând intonaţia necesară (comunicare expresivă) 3.3.Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale (propoziţii simple şi dezvoltate) 3.4.Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale 3.5.Îmbinarea de enunţuri într-un mesaj propriu 3.6.Redarea prin cuvinte proprii şi cu sprijin a unei poveşti cunoscute 4.1.Exersarea şi scrierea coretă, lizibilă şi îngrijită a cuvintelor bisilabice, monosilabice |
¦ Exerciţii de exprimare a propriilor opinii şi gânduri în legătură cu fapte şi întâmplări cunoscute ¦ Răspunsuri la întrebări prin propoziţii simple/dezvoltate ¦ Exerciţii de integrare propoziţională: -dezvoltarea propoziţiilor simple; -construcţie de propoziţii dezvoltate; -ordonarea cuvintelor în propoziţie ¦ Exerciţii de realizare a acordurilor gramaticale corecte: subiect-predicat, substantiv-adjectiv, pronume-verb ¦ Exerciţii de construire a unor enunţuri pe baza unui set de cuvinte date şi/ sau a unui şir de întrebări ¦ Exerciţii-joc de dezvoltare a unor enunţuri (propoziţii cu început dat/ propoziţii lacunare), pe baza unui suport imagistic sugestiv ¦ Exerciţii de ordonare imagistică a conţinutului unei poveşti cunoscute ¦ Exerciţii de copiere a unor propoziţii dezvoltate ¦ Exerciţii de copiere/ transcriere a unui text scurt ¦ Copieri selective |
Planse; Fotografii Planșe cu imagini, diverse obiecte specifice clasei (pix, caiet, penar, etc) Materiale diverse. Planșe cu litere. Soft educațional logopedic Planșe ce ilustrează diverse obiecte |
Discutie introductiva; Exersarea pronuntiei corecte; Explicatia; Manual; Imagini Demonstratia Joc didactic; Munca indep. Manual; Planse; |
Orală, Fișe de evaluare, practică |
S 25 S26 S27 S28 S29 S30 S31 S32 S33 S34 |
Evaluare finală |
Planse; Fotografii Planșe cu imagini, diverse obiecte specifice clasei (pix, caiet, penar, etc) Materiale diverse. Planșe cu litere. Soft educațional logopedic Planșe ce ilustrează diverse obiecte |
Discutie introductiva; Exersarea pronuntiei corecte; Explicatia; Manual; Imagini Demonstratia Joc didactic; Munca indep. Manual; Planse; |
Orală, Fișe de evaluare, practică |
S35 S36 |
duminică, 5 februarie 2017
Planificare semestrială Formarea Abilităților de Comunicare clasa VI, învățământ special, severi
Exemplu de planificare semestrială pentru disciplina "Formarea Abilităților de Comunicare", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea semestrială servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare semestrială este realizată în concordanță cu programa pentru Formarea Abilităților de Comunicare, învățământ special.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...