Semestrul 1
Nr. Crt. | Unitatea de învățare | Competențe | Conținuturi | Ora:Data | Observații |
1 | Stimuli din mediul înconjurător | ▪ Identificarea şi manifestarea unor reacţii adecvate § Explorarea multisenzorială a mediului înconjurător ▪ Experimentarea şi cunoaşterea senzaţiilor propriului | ¦ Obiecte din mediul familiar ¦ Discriminarea obiectelor ¦ Percepția diferențiată § Perceperea unor temperaturi diferite § Perceperea luminii şi efectelor luminoase § Diferenţierea lumină / întuneric ¦ Atingerea şi descoperirea propriului corp / a ¦ Imitarea posturii profesorului / colegului / a ▪ Menţinerea echilibrului (jocul „şotron”, „mergi pe § Antrenarea progresivă a tuturor părţilor corpului trunchiului) manipularea diverselor obiecte (apucare, ¦ Perceperea mişcărilor globale sau fine ale propriului | 1: 19 sept 2: 26 sept 3: 3 oct 4: 10 oct 5: 17 oct 6: 24 oct | |
2 | Schema corporală (identificare / operare cu noţiuni | ▪ Experimentarea şi cunoaşterea senzaţiilor propriului | ¦ Imitarea posturii şi menţinerea echilibrului ¦ Perceperea mişcării globale / fine ale propriului | 1: 31 oct 2: 7 nov | |
3 | Structuri perceptiv-motrice de bază | ▪ Formarea şi dezvoltarea structurilor | ¦ Identificarea, denumirea, discriminarea obiectuală şi ¦ Sortarea şi gruparea obiectuală şi / sau imagistică, ¦ Scrierea obiectuală / imagistică, după unul sau mai | 1: 14 nov 2: 21 nov 3: 28 nov | |
4 | Igiena corporală şi a spaţiului de utilitate comună | ▪ Respectarea regulilor de igienă proprie, colectivă şi | ¦ Îngrijirea propriei persoane ▪ Respectarea normelor de igienă ▪ Îngrijirea părului, unghiilor, mâinilor, etc. ▪ Îngrijirea spaţiului ▪ Aerisirea şi curăţirea clasei, camerei de dormit, ▪ Utilizarea şi întreţinerea corectă a sălii de baie, a ▪ Folosirea corectă a instalaţiilor sanitare ▪ Identificarea şi respectarea reperelor orale ale | 1: 5 dec | |
5 | Apartenenţa la grup | ▪ Formarea şi dezvoltarea sentimentului apartenenţei la | ¦ Oamenii din mediul înconjurător. Relațiile dintre ei. §Identificarea membrilor familiei / a colegilor şi ▪ Punerea în corespondenţă a persoanelor de ▪ Jocuri de ▪ Dramatizare | 1: 12 dec | |
6 | Conduita preventivă în diferite situaţii | ▪ Formarea de conduite preventive în spaţiul natural şi | ¦ Evitarea pericolelor ▪ Recunoaşterea şi identificarea pericolelor potenţiale | 1: 19 dec |
Semestrul II
Nr. Crt. | Unitatea de învățare | Competențe | Conținuturi | Ora: Data | Observații |
Stimuli din mediul înconjurător | 1.1, 1.2, 1.3 | ¦Identificarea elementelor propriului corp / a corpului ¦ Identificarea senzaţiilor de cald-rece, | 1: 16 ian 2: 23 ian | ||
Structuri perceptiv-motrice de bază | 1.4, 2.1, 2.2, 2.3 | ¦ Localizarea obiectelor prin raportare la schema § Recunoaşterea poziţiilor spaţiale simple (pe, sub, în ¦ Comenzi simple de deplasare în spaţiu ¦ Identificarea momentelor unei zile (cu indicarea | 1: 30 ian 2: 6 febr 3: 13 febr 4: 20 febr 5: 27 febr | ||
Coordonare psihomotrică | 2.1, 2.2, 2.3, | ¦ Mişcare pe ritmuri simple ¦ Mişcări libere sau dirijate § Antrenarea – stimularea musculaturii fine a mâinilor ¦ Încheiere – descheiere (arici, capse, nasturi, ¦ Înşiretarea cu grade diferite de dificultate ¦ Înnodare – deznodare ¦ Rularea şi răsucirea materialelor de diferite grosimi § Înşurubare / deşurubare (jocuri de construcţie) | 1: 6 mart 2: 13 mar 3: 20 mar 4: 27 mar 5: 17 apr 6: 24 apr | ||
Igiena corporală şi a spaţiului de utilitate comună | 3.1, 3.2 | ¦ Îngrijirea propriei persoane § Îngrijirea părului, unghiilor, mâinilor, etc ¦Îngrijirea spaţiului ▪ Aerisirea şi curăţirea clasei, camerei de dormit, etc ▪ Întreţinerea corectă a sălii de baie, a obiectelor de ▪ Folosirea instalaţiilor sanitare ▪ Identificarea şi respectarea reperelor orale ale | 1: 1 mai 2: 8 mai | ||
Reguli elementare de igienă corporală, igiena | 3.1, 3.2, | ¦ Respectarea normelor de igienă ▪ Îngrijirea îmbrăcămintei şi îmcălţămintei | 1: 15 mai | ||
Comportament adecvat în mediul natural şi social | 4.1, 4.2 | ¦ Respectarea şi aplicarea regulilor elementare de ¦ Îngrijirea plantelor de la „colţul naturii” din sala | 1: 22 mai 2: 29 mai | ||
Apartenenţă la grup | 4.2, 4.2, | ¦ Identificarea de gen : § Punerea în corespondenţă a persoanelor de vârstă § „Colegul de banc㔺i „Părinţii mei” conversaţii §„Omuleţul” şi „Familia” desen liber | 1: 5 iun | ||
Conduită preventivă în diferite situaţii | 3.1, 3.2 | ¦ Respectarea regulilor elementare de circulaţie, a § Decodificarea simbolurilor din mediul social | 1: 12 iun | ||
Evaluare finală | Testare evaluare finală | 1: 19 iun |