Nr. Crt |
Unit. De învățare |
Obiective competențe |
Conținuturi |
Resurse materiale |
Metode și mijloace |
Evaluare |
Săpt |
Obs. |
1. |
Evaluare de preînvăţare |
1.3 -înţelegerea semnificaţiei globale a mesajului oral 3.3 -dezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă 4.2 -exersarea scrierii corecte, lizibile şi conştiente a cuvintelor, propoziţiilor simple şi dezvoltate,a textelor scurte |
-Înţelegerea semnificaţiei globale a unui mesaj audiat/ transmis - Vorbirea reflectată şi/ sau independentă - Unităţi lingvistice: cuvânt, propoziţie simplă/propoziţie dezvoltată, text scurt |
Manual
Caiete
Pixuri
Planșe grafice,
Materiale video,
CD-uri audio,
Soft educa- țional
|
Expunerea, conver- sația, conve- rsația dirijată, exercițiul, lucrul cu manualul Povestirea |
Test iniţial |
S1 |
|
2. |
Comunicare orală (verbală)şi non- verbală Auzul fonematic şi modalităţi de exersare Asocieri obiect- imagine- cuvânt Unităţi lingvistice: sunet/literă, silabă, cuvânt, propoziţie simplă/ dezvoltată Semnificaţia globală a unui mesaj audiat Pronunţarea de cuvinte cu preluare de model Propoziţia simplă şi dezvoltată Vocabular şi semantică |
1.1 -exersarea auzului fonematic în vederea pronunţării corecte a sunetelor în silabe şi cuvinte 1.2 -exersarea capacităţii de analiză fonetică a unui material verbal dat (propoziţie, cuvânt, silabă, fonem) 1.3 -înţelegerea semnificaţiei globale a mesajului oral 1.4 -exersarea comunicării verbale şi nonverbale cu caracter aplicativ 1.5 -stimularea curiozităţii faţă de mesajele emise de diverşi interlocutori, în situaţii de comunicare concretă 2.1-f ormarea şi exersarea deprinderilor de exprimare corectă şi clară 2.2 -formularea de răspunsuri legate de situaţii de viaţă, întâmplări, texte citite |
-Exerciţii de diferenţiere auditivă la nivelul perechii consoană surdă-sonoră (s-z, p-b, c-g, f-v, t-d, etc.) -Exerciţiu-joc de diferenţiere auditivă şi de vorbire reflectată (“frământări de limbă” pentru perechile “consoană surdă- consoană sonoră”) -Exerciţii-tip postaudiţie privind asocierea “cuvânt obiect- imagine” şi “enunţ scurt- imagine- acţiune” -Exerciţii de delimitare a cuvintelor într-o propoziţie simplă/dezvoltată -Exerciţii de identificare a poziţiei unui cuvânt în propoziţie şi de localizare a unui sunet în cuvânt - Exerciţii de ascultare a unor mesaje cu suport intuitiv-concret (jocuri de punere în corespondenţă a unui cuvânt cu imaginea potrivită, a unei propoziţii cu imaginea potrivită) - Exerciţii pentru demonstrarea înţelegerii mesajului audiat, prin apelarea la modalităţi de redare a acestuia(mimă/panto-mimă) - Exerciţii de stabilire a corespondenţei între enunţ şi imaginea corespunzătoare - Exerciţii de recunoaştere a unor secvenţe dintr-un text audiat - Vizionare poveşti/ fragment de poveste, cu selectarea personajelor principale şi precizarea trăsăturilor fizice ale unui personaj - Exerciţii de executare a unor comenzi verbale potrivite mediului (“Ordonează obiectele“, “Citeşte primul cuvânt”) - Jocuri de rol/ dialoguri situaţionale pe diferite teme - Exerciţii de memorare - Utilizarea mesajelor verbale şi gestuale în diferite situaţii practice de viaţă (stabilirea corespondenţei cuvânt- gest) - Exerciţii de captare a atenţiei cu elemente surpriză (ghicitori, schimbare de tonalitate, de personaj etc.) - Exerciţii de ascultare a dialogurilor elev- elev şi profesor – elev, pe teme familiare copiilor - Exersarea pronunţiei unui inventar de cuvinte uzuale pe anumite teme (noţiuni integratoare/ vocabular tematic: schemă corporală, fructe, legume, culori, animale etc.) -Exerciţii de vorbire dialogată - Formularea răspunsurilor la întrebări, plecând de la imagini pe diverse teme - Povestirea, pe bază de întrebări, a unui fragment de poveste audiat/ fragment de text citit |
Manual
Caiete
Pixuri
Planșe grafice,
Materiale video,
CD-uri audio,
Soft educa- țional
|
Expunerea, conver- sația, conve- rsația dirijată exercițiul lucrul cu manualul Povestirea Jocul de rol |
Frontală, Evaluare sumativă |
S2 S3 S4 S5 S6 S7 S8 S9 S10 S11 S12 S13 S14 |
|
Semestrul al II-lea
|
||||||||
3. |
Actul lexic şi grafic Asociere fonem- grup de litere litere de tipar |
3.2 -însuşirea sunetelor şi grupurilor de litere 3.3- dezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă |
- Exerciţii de analiză şi sinteză fonetico – literală (despărţirea cuvintelor accesibile în silabe; integrare literală şi silabică) - Exerciţii de citire corectă a grupurilor de litere, mici şi mari, de tipar şi de mână |
Manual
Caiete
Pixuri
Planșe grafice,
Materiale video,
CD-uri audio,
Soft educa- țional
|
Expunerea, conver- sația, conve- rsația dirijată exercițiul lucrul cu manualul Povestirea Jocul de rol |
Test secvenţial Se va lucra unitar, integrând actul lexic şi cel grafic în aceeaşi unitate orară |
S15 S16 S17 |
|
4. |
Actul lexic şi grafic Cuvinte mono-, bisilabice şi propoziţii simple/dezvoltate Citire selectivă de cuvinte şi propoziţii simple/ dezvoltate Asociere fonem-grup de litere-grup de grafeme/fonem-grup de litere de tipar Silabe şi cuvinte mono-, bisilabice, polisilabice Propoziţii simple şi dezvoltate Scrierea majusculei(primul cuvânt în propoziţie, substantivele proprii) Semnele de punctuaţie(punct, semnul exclamării, semnul întrebării) |
3.2 -însuşirea sunetelor şi grupurilor de litere 3.3- dezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă 4.1 -însuşirea actului grafic- grupurile de litere de mână/ de tipar 4.2 -exersarea scrierii corecte, lizibile şi conştiente a cuvintelor, propoziţiilor simple şi dezvoltate, a textelor scurte 4.3 -exersarea deprinderilor de scriere lizibilă, de aşezare corectă în pagină şi pe spaţii grafice(titlu, aliniat, spaţii libere, distanţa între cuvinte) 4.4 -aplicarea în scris a normelor ortografice şi de punctuaţie elementare |
- Exerciţii de învăţare a sunetului şi grupurilor de litere: ce-ci,ge-gi, che-chi, ghe- ghi - Exerciţii de analiză cu localizarea sunetului/ grupului de litere în cuvânt - Exerciţii de exemplificare de cuvinte cu sunetul/ grupul de litere în poziţie iniţială - Exerciţii de analiză şi sinteză fonetico- literală (despărţirea cuvintelor accesibile în silabe; integrare literală şi silabică) - Exerciţii de realizare a corespondenţei fonem- grup de litere- grup de grafeme - Exerciţii de citire corectă a grupurilor de litere, mici şi mari, de tipar şi de mână - Exerciţii de lărgire a câmpului vizual, prin identificarea silabelor în structura cuvintelor şi a cuvintelor în structura propoziţiei simple/ dezvoltate - Exerciţii de citire a unui material verbal gradat ca dificultate - Exerciţii de citire selectivă - Exerciţii de redare grafică a grupurilor de litere învăţate : ce-ci, ge-gi, che-chi, ghe – ghi - Joc didactic de asociere fonem – grup de literă – grup de grafeme - Exerciţii – joc de identificare a grupurilor de litere învăţate în silabe, cuvinte şi propoziţii - Exerciţii de scriere: grupuri de litere, silabe şi cuvinte mono – bisilabice şi / sau polisilabice - Alcătuire de silabe şi completare de cuvinte lacunare, pe bază de suport imagistic - Exemplificări, în scris, de cuvinte cu litera vizată în poziţie iniţială - Exerciţii- joc de realizare a corespondenţei fonem- grup de litere- grup de grafeme - Exerciţii de copiere de litere, silabe, cuvinte şi de propoziţii simple şi / sau dezvoltate - Dictări de cuvinte şi de propoziţii simple şi/ sau dezvoltate - Exemplificări de cuvinte cu grupurile de litere/ silabe date - Exerciţii de completare a cuvintelor lacunare - Exerciţii joc de integrare propoziţională şi de scriere corectă - Exerciţii de scriere după copiere/ transcriere sau după dictare a unei coloane de cuvinte, a unor propoziţii, cu localizarea corectă a cuvintelor şi cu păstrarea distanţei între cuvinte - Exerciţii de completare de propoziţii lacunare - Exerciţii de ordonare a cuvintelor în propoziţii simple/ dezvoltate - Exerciţii de realizare a acordului “subiect- predicat”, “substantiv- adjectiv” - Exerciţii de scriere corectă a numeralului - Exerciţii de scriere crectă a pronumelor personale şi de politeţe - Exerciţii de utilizare corectă a semnelor de punctuaţie |
Manual
Caiete
Pixuri
Planșe grafice,
Materiale video,
CD-uri audio,
Soft educa- țional
|
Expunerea, conver- sația, conve- rsația dirijată exercițiul lucrul cu manualul Povestirea Jocul de rol |
Test secvenţial Se va lucra unitar, integrând actul lexic şi cel grafic în aceeaşi unitate orară |
S18 S19 S20 S21 S22 S23 S24 |
|
5. |
Comunicare orală(verbală) şi nonverbală Propoziţia simplă şi dezvoltată Texte scurte |
2.1 -formarea şi exersarea deprinderilor de exprimare corectă şi clară (inteligibilă) 2.2 -formularea de răspunsuri legate de situaţii de viaţă, întâmplări, texte citite 2.3 -exersarea vocabularului, utilizând corect cuvintele sau expresiile însuşite 2.4 -exersarea abilităţilor de comunicare independentă verbală şi mimico-gestuală în diferite situaţii |
-Exerciţii de integrare propoziţională, pe bază de suport imagistic - Exerciţii de construire a unor enunţuri, pe baza unui şir de întrebări - Exerciţii- joc de verbalizare pe marginea subiectelor surprinse în imagini, pe diferite teme - Formularea răspunsurilor la întrebări, plecând de la imagini pe diverse teme - Exerciţii de redare orală, în ritm propriu, a aspectelor semnificative dintr-un mesaj audiat - Activităţi de ordonare şi verbalizare a unor acţiuni/ a secvenţelor unei povestiri, însoţite de suport imagistic - Joc didactic de reproducere a unui material verbal accesibil - Exerciţii de vorbire dialogată - Joc didactic ”Răspunde la ghicitori! ” - Exerciţii de vocabular: inventare de cuvinte specifice - Exerciţii de construire a unor enunţuri cu cuvinte şi expresii noi - Exerciţii aplicative de utilizare a cuvintelor cu rol gramatical (fără a face referire la terminología ştiinţifică): verbe, substantive, adjective, pronume personal, numeral - Exerciţii- joc cu asociaţii: obiect- imagine, imagine-obiect, obiect- imagine- cuvânt - Exerciţii de identificare, pronunţare şi explicare de cuvinte necunoscute dintr-un text citit - Exerciţii de alcătuire de propoziţii care răspund la întrebările “Ce face?”, “Cum este?”, “Cine…?”, “Ce..?” - Exerciţii de utilizare corectă a formulelor de adresare şi de politeţe - Exerciţii de redare a experienţei proprii/ de relatare a unor fapte şi întâmplări din viaţa cotidiană - Exerciţii de iniţiere a unui dialog pe baza unui suport imagistic - Exerciţii de continuare a unui dialog început -Jocuri de rol pentru exersarea unor acte de vorbire, de construire a unor dialouri imaginare, pe teme accesibile - Memorări, recitări de poezii - Povestiri |
Manual
Caiete
Pixuri
Planșe grafice,
Materiale video,
CD-uri audio,
Soft educa- țional
|
Expunerea, conver- sația, conve- rsația dirijată exercițiul lucrul cu manualul Povestirea Jocul de rol |
Test secvenţial Săpt.22 (1-5 aprilie ) este dedicată activ. extracurriculare Între săptămâna 26 și 27: o săptămână vacanța de primăvară |
S25 S26 S27 S28 S29 S30 S31 S32 S33 S34 |
|
6. |
Evaluare finală |
2.2-f ormularea de răspunsuri legate de situaţii de viaţă, întâmplări, texte citite 3.3 -dezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă 4.2-e xersarea scrierii corecte, lizibile şi conştiente a cuvintelor, propoziţiilor simple şi dezvoltate,a textelor scurte 4.3 -exersarea deprinderilor de scriere lizibilă, de aşezare corectă în pagină şi pe spaţii grafice(titlu, aliniat, spaţii libere, distanţa între cuvinte) 4.4 -aplicarea în scris a normelor ortografice şi de punctuaţie elementare |
- Exerciţii de integrare propoziţională, pe bază de suport imagistic - Exerciţii de construire a unor enunţuri, pe baza unui şir de întrebări - Exerciţii- joc de verbalizare pe marginea subiectelor surprinse în imagini, pe diferite teme - Formularea răspunsurilor la întrebări, plecând de la imagini pe diverse teme - Exerciţii de redare orală, în ritm propriu, a aspectelor semnificative dintr-un mesaj audiat - Exerciţii de citire a unui material verbal gradat ca dificultate - Exerciţii de citire selectivă - Exerciţii- joc de realizare a corespondenţei fonem- grup de litere- grup de grafeme - Exerciţii de copiere de litere, silabe, cuvinte şi de propoziţii simple şi / sau dezvoltate |
Manual
Caiete
Pixuri
Planșe grafice,
Materiale video,
CD-uri audio,
Soft educa- țional
|
Expunerea, conver- sația, conve- rsația dirijată exercițiul lucrul cu manualul Povestirea Jocul de rol |
Test sf.semestrul II Test final |
S35 S36 |
duminică, 5 februarie 2017
Planificare semestrială Citire Scriere Comunicare , clasa VI, învățământ special, severi
Exemplu de planificare semestrială pentru disciplina "Citire Scriere Comunicare", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea semestrială servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare semestrială este realizată în concordanță cu programa pentru Citire Scriere Comunicare, învățământ special.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...