Nr crt |
Unitatea de învăţare |
Obiective/Competenţe |
Nr ore |
Din care |
Obs |
|
Sem I |
Sem II |
|||||
1 |
Stimuli din mediul înconjurător |
▪ Identificarea şi manifestarea unor reacţii adecvate la stimulii senzoriali din mediul înconjurător ▪ Experimentarea şi cunoaşterea senzaţiilor propriului corp ▪ Explorarea multisenzorială a mediului înconjurător |
8 |
6 |
2 |
|
2 |
Schemă corporală (identificare / operare cu noţiuni corporale) |
▪ Experimentarea şi cunoaşterea senzaţiilor propriului corp |
2 |
2 |
- |
|
3 |
Structuri perceptiv-motrice de bază |
▪ Formarea şi dezvoltarea structurilor perceptiv-motrice de bază (culoare, formă, mărime, orientare, organizare şi structurare spaţio-temporală) |
8 |
3 |
5 |
|
4 |
Coordonare psihomotrică |
▪ Formarea şi exersarea coordonării auditiv-motorii ▪ Formarea şi exersarea coordonării aculo-motorii ▪ Formarea şi exersarea coordonării bimanule |
6 |
- |
6 |
|
5 |
Igiena corporală şi a spaţiului de utilitate comună |
▪ Respectarea regulilor elementare de igienă proprie, colectivă şi a spaţiului |
3 |
1 |
2 |
|
6 |
Reguli elementare de igienă corporală, igiena îmbrăcămintei şi a încălţămintei |
▪ Respectarea regulilor elementare de igienă proprie, colectivă şi a spaţiului |
1 |
- |
1 |
|
7 |
Comportament adecvat în mediul natural şi social |
▪ Dezvoltarea unor comportamente adaptate mediului natural şi social (familiar, şcolar, stradal, etc.) |
2 |
- |
2 |
|
8 |
Apartenenţă la grup |
▪ Formarea şi dezvoltarea sentimentului apartenenţei la diverse grupuri |
2 |
1 |
1 |
|
9 |
Conduită preventivă în diferite situaţii |
▪ Formarea de conduite preventive în spaţiul natural şi social |
2 |
1 |
1 |
|
10 |
Evaluare finală |
1 |
1 |
duminică, 5 februarie 2017
Planificare anuală Educație senzorială, clasa VI, învățământ special, severi
Exemplu de planificare anuală pentru disciplina "Educație senzorială", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea anuală este doar ca exemplu, aceasta poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de deficiența și nivelul elevilor. Această planificare anuală este realizată în concordanță cu programa pentru Educație senzorială, învățământ special.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...