duminică, 5 februarie 2017

Planificare anuala Citire Scriere Comunicare, clasa VI, învățământ special, severi

Model de planificare anuală pentru disciplina "Citire Scriere Comunicare", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea anuală servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare anuală este realizată în concordanță cu programa pentru Citire Scriere Comunicare, învățământ special.

Nr. Crt

Unități de învățare

Obiective / Competențe

Nr. Ore

Săpt.

Obs.

1.

Evaluare de preînvăţare

1.3
-înţelegerea semnificaţiei globale a mesajului oral

3.3
-dezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă

4.2
-exersarea scrierii corecte, lizibile

şi conştiente a cuvintelor, propoziţiilor

simple şi dezvoltate,a textelor scurte

4

S1


2.

Comunicare orală (verbală)

şi nonverbală

1.1
-exersarea auzului fonematic în vederea pronunţării corecte
a sunetelor în silabe şi cuvinte

1.2
-exersarea capacităţii de analiză fonetică a unui material
verbal dat (propoziţie, cuvânt, silabă, fonem)

1.3
-înţelegerea semnificaţiei globale a mesajului oral

1.4
-exersarea comunicării verbale şi nonverbale cu caracter
aplicativ

1.5
-stimularea curiozităţii faţă de mesajele emise de diverşi
interlocutori, în situaţii de comunicare concretă

2.1-f
ormarea şi exersarea deprinderilor de exprimare corectă şi
clară

2.2
-formularea de răspunsuri legate de situaţii de viaţă,
întâmplări, texte citite

52

S2



S14


3.

Actul lexic şi grafic



3.2
-însuşirea sunetelor şi grupurilor de litere

3.3-d
ezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă

4.1
-însuşirea actului grafic- grupurile de litere de mână/ de
tipar

4.2
-exersarea scrierii corecte, lizibile

şi conştiente a cuvintelor, propoziţiilor simple şi
dezvoltate,a textelor scurte

4.3
-exersarea deprinderilor de scriere lizibilă, de aşezare
corectă în pagină şi pe spaţii grafice(titlu, aliniat,
spaţii libere, distanţa între cuvinte)

4.4
-aplicarea în scris a normelor ortografice şi de punctuaţie
elementare

40

S 15



S 24


4.

Comunicare orală (verbală) şi

nonverbală



2.1
-formarea şi exersarea deprinderilor de exprimare corectă
şi clară (inteligibilă)

2.2
-formularea de răspunsuri legate de situaţii de viaţă,
întâmplări, texte citite

2.3
-exersarea vocabularului, utilizând corect cuvintele sau
expresiile însuşite

2.4
-exersarea abilităţilor de comunicare independentă verbală
şi mímico-gestuală în diferite situaţii

36

S 25



S 34


5.

Evaluare finală

2.2-f
ormularea de răspunsuri legate de situaţii de viaţă,
întâmplări, texte citite

3.3
-dezvoltarea abilităţilor de pronunţie şi citire corectă

4.2-e
xersarea scrierii corecte, lizibile

şi conştiente a cuvintelor, propoziţiilor simple şi
dezvoltate,a textelor scurte

4.3
-exersarea deprinderilor de scriere lizibilă, de aşezare
corectă în pagină şi pe spaţii grafice(titlu, aliniat,
spaţii libere, distanţa între cuvinte)

4.4
-aplicarea în scris a normelor ortografice şi de punctuaţie
elementare

8

S35

S 36

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.