duminică, 5 februarie 2017

Planificare opțional Natura, prietena mea, clasa 6, învățământ special, severi

Exemplu de planificare pentru opționalul Natura, prietena mea, pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare este realizată în concordanță cu programa pentru opționalul Natura, prietena mea, învățământ special.

Nr. Crt.


Unități de învățare


Obiective / Competențe


Nr. Ore


Săpt.


Obs.



Lumea insectelor


1.1 1.3


6


S1 – S3




Lumea plantelor


2.1 1.1 2.2


10


S4 – S8




Lumea animalelor


1.1 1.3 2.2


12


S9 – S14




Unde si cum traiesc animalele din natura?


1.1 2.2


8


S15 – S18




Povesti din lumea celor care nu cuvanta


2.3 2.2


6


S19 – S21




Curiozitati din lumea plantelor


2.3 2.2


8


S22 – S25




Curiozitati din lumea animalelor


2.2 2.3


8


S27 – S30




Poluarea


3.1 3.2 3.3 3.4


6


S31 – S33




Ocrotim Natura!


3.1 3.2 3.4 4.1 4.2


6


S34 – S36




Planificare semestrială 2012 – 2013

SEMESTRUL I


UNITATEA DE

INVATARE


OB. REF.


CONŢINUTURI


Resurse materiale


Metode și mijloace


Evaluare


NR. ORE


SĂP


OBS


Lumea insectelor


1.1 1.3


Ce sunt insectele

Fluturii

Legenda fluturelui

Albina si viespea

Legenda albinei si a viespei


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


2

1

1

1

1


S1

S2

S3



Lumea plantelor


2.1 1.1 2.2


Plantele cultivate

Plante decorative

Plantele carnivore

Arborii


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


6

1

1

2


S4

S5

S6

S7

S8



Lumea

animalelor


1.1 1.3 2.2


Animale domestice

Animale salbatice

Mame si pui in lumea animala


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


4

4

4


S9 … S14


SEMESTRUL al II-lea


UNITATEA De INVATARE


OB. REF.


CONŢINUTURI


Resurse materiale


Metode și mijloace


Evaluare


NR. ORE


SĂP


OBS


Unde si cum traiesc animalele din natura?


1.1 2.2


Unde si cat traiesc animalele in padure?

Sa obsrvam plantele, animalele si mediul lor de viata


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


4

4


S15 – S18



Povesti din lumea celor care nu

cuvanta


2.3 2.2


Cioc! Cioc! Cioc! De Emil Garleanu

Puiul de caprioara de Emil Garleanu

Furnica si porumbita de Lev Tolstoi

Legende despre pasari si animale


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


2

2

1

1


S19 – S21



Curiozitati din lumea plantelor


2.3 2.2


Recorduri in lumea plantelor

Cat traieste o planta?

Plantele medicinale si medicina naturista


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


2

2

4


S22 – S25



Curiozitati din lumea animalelor


2.3 2.2


Recorduri in lumea animalelor

Ce fac animalele iarna?

Sa invatam din coportamentul unor animale


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


2

2

4


S27 – S30



Poluarea


3.1 3.2 3.4 4.1 4.2


Ce este poluarea?

Poluarea aerului si a plantelor

Unde depozitam deseurile?


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


2

2

2


S31 – S33



Ocrotim Natura!


3.1 3.2 3.4 4.1 4.2


Cum plantam un pomisor?

Sa ocrotim plantele si animalele (plante si animale
ocrotite de lege)

SOS Natura!


Planșe, materiale audio – video, fișe de lucru, soft
educațional


Explicația, demonstrația, exercițiul, conversația


Orală


2

2

2


S34 – S36


PLANIFICARE PE UNITĂȚI DE ÎNVĂȚARE


Nr. Crt


Conținuturi / Activități


Obiective și competențe


Unități de învățare


Data


Resurse


Evaluare


Obs.


1


Ce sunt insectele


1.1 1.3


Lumea insectelor


18 IX

21 IX


Materiale diverse, planșe cu imagini, materiale video


Orală

Aprecieri verbale



2


Fluturii


25 IX



3


Legenda fluturelui


28 IX



4


Albina si viespea


2 X



5


Legenda albinei si a viespii


5 X



6


Plantele cultivate


2.1 1.1 2.2


Lumea Plantelor


9 X

12 X

16 X

19 X

23 X

26 X



7


Plante decorative


30 X



8


Plantele carnivore


2 XI



9


Arborii


6 XI

9 XI



10


Animale domestice


1.1 1.3 2.2


Lumea Animalelor


13 XI

16 XI

20 XI

23 XI



11


Animale salbatice


27 XI

30 XI

4 XII

7 XII



12


Mame si pui in lumea animala


11 XII

14 XII

17 XII

21 XII



Semestrul II


13


Unde si cat traiesc animalele in padure?


1.1 2.2

1.1 2.2


Unde si cum traiesc animalele din natura?


15 I

18 I

22 I

25 I


Materiale diverse, planșe cu imagini, materiale video


Orală

Aprecieri verbale



14


Sa obsrvam plantele, animalele si mediul lor de viata


29 I

1 II

5 II

8 II



15


Cioc! Cioc! Cioc! De Emil Garleanu


2.3 2.2


Povesti din lumea celor care nu cuvanta


12 II

15 II



16


Puiul de caprioara de Emil Garleanu


19 II

22 II



17


Furnica si porumbita de Lev Tolstoi


26 II



18


Legende despre pasari si animale


1 III



19


Recorduri in lumea plantelor


2.2 2.3


Curiozitati din lumea plantelor


5 III

8 III



20


Cat traieste o planta?


12 III

15 III



21


Plantele medicinale si medicina naturista


19 III

22 III

26 III

29 III



22


Recorduri in lumea animalelor


2.2 2.3


Curiozitati din lumea animalelor


16 IV

19 IV



23


Ce fac animalele iarna?


23 IV

26 IV



24


Sa invatam din comportamentul unor animale


30 IV

3 V

7 V

10 V



25


Ce este poluarea?


3.1 3.2 3.3 3.4


Poluarea


14 V

17 V



26


Poluarea aerului si a plantelor


21 V

24 V



27


Unde depozitam deseurile?


28 V

31 V



28


Cum plantam un pomisor?


3.1 3.2 3.4 4.1 4.2


Ocrotim Natura!


4 VI

7 VI



29


Sa ocrotim plantele si animalele (plante si animale
ocrotite de lege)


11 V

14 V



30


SOS Natura!


18 V

21 V




Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.