Unit. De învățare | Obiective competențe | Conținuturi | Resurse materiale | Metode și mijloace | Evaluare | Săpt | |
Persoana | Recunoaşterea propriei identităţi prin raportare la mediul în care trăieşte Identificarea lucrurilor şi a fiinţelor, a raporturilor persoanei cu acestea | Cine sunt. Cine ești. Suntem persoane Suntem persoane diferite Corpul nostru Fiecare este unic | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S1 S2 S3 S4 S5 | |
Raporturile noastre cu lucrurile şi fiinţele | Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni) | Fără conflicte Ce sunt lucrurile Lucrurile din jurul nostru Avem nevoie de plante și animale? Nevoia de lucruri | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S6 S7 S8 S9 S10 | |
Grupurile de apartenență | Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni) | Grupurile din care facem parte De-a grupurile Regulile grupurilor Reguli și îndatoriri în grup | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S11 S12 S13 S14 | |
Semestrul II | |||||||
Trăsăturile morale ale persoanei şi buna convieţuire | Identificarea şi formarea trăsăturilor morale ale persoanei pe baza unei scări valorice | Conflictul Cum ne comportam Încrederea Respectul Curajul Bunătatea Sinceritatea | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S15 S16 S17 S18 S19 S20 S21 | |
Reguli şi norme de conduită civică | Identificarea de reguli şi norme de comportament civic în diferite situaţii | Comportamente pozitive și negative Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii Protejarea lucrurilor şi a mediului Jocuri de rol pe teme cu conţinut ecologic şi moral Exerciţii practice de comportare civilizată 2h Jocuri de rol | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S22 S23 S24 S25 S26 S27 S28 S29 | |
Comportamentul în situaţii – limită | Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii – normale sau de limită Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte | Cum ne comportăm în caz de… Exerciţii de simulare a unor situaţii cu conţinut civic Exerciţii de simulare a unor situaţii limită | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S30 S31 S32 S33 | |
Comunitatea | Participarea la evenimente sociale semnificative din viaţa comunităţii Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte Exersarea unor comportamente în sfera drepturilor democratice | Comunitatea locală Tara, poporul | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S34 S35 | |
Evaluare finală | Recunoaşterea propriei identităţi prin raportare la mediul în care trăieşte Identificarea lucrurilor şi a fiinţelor, a raporturilor persoanei cu acestea Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni) Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni) Identificarea şi formarea trăsăturilor morale ale persoanei pe baza unei scări valorice Identificarea de reguli şi norme de comportament civic în diferite situaţii Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii – normale sau de limită Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte Participarea la evenimente sociale semnificative din viaţa comunităţii Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte Exersarea unor comportamente în sfera drepturilor democratice | Exerciții recapitulative | Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru | Exemplificarea, Conversația, Lucrul cu manualul Conversația euristică Demonstrația Discuția liberă | Orală | S36 |
duminică, 5 februarie 2017
Planificare pe unități de învățare Educație moral civica, clasa VI, învățământ special, severi
Exemplu de planificare semestrială pentru disciplina "Educație moral-civică", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea semestrială este doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare semestrială este realizată în concordanță cu programa pentru Educație moral-civică, învățământ special.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...