duminică, 5 februarie 2017

Planificare pe unități de învățare Educație moral civica, clasa VI, învățământ special, severi

Exemplu de planificare semestrială pentru disciplina "Educație moral-civică", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea semestrială este doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare semestrială este realizată în concordanță cu programa pentru Educație moral-civică, învățământ special.

Unit. De învățare

Obiective competențe

Conținuturi

Resurse materiale

Metode și mijloace

Evaluare

Săpt


Persoana

Recunoaşterea propriei identităţi prin raportare la mediul în care trăieşte
Identificarea lucrurilor şi a fiinţelor, a raporturilor persoanei cu acestea

Cine sunt. Cine ești.
Suntem persoane
Suntem persoane diferite
Corpul nostru
Fiecare este unic

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S1
S2
S3
S4
S5


Raporturile noastre cu lucrurile şi fiinţele

Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni)

Fără conflicte
Ce sunt lucrurile
Lucrurile din jurul nostru
Avem nevoie de plante și animale?
Nevoia de lucruri

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S6
S7
S8
S9
S10


Grupurile de apartenență

Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni)

Grupurile din care facem parte
De-a grupurile
Regulile grupurilor
Reguli și îndatoriri în grup

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S11
S12
S13
S14


Semestrul II

Trăsăturile morale ale persoanei şi buna convieţuire

Identificarea şi formarea trăsăturilor morale ale persoanei pe baza unei scări valorice

Conflictul
Cum ne comportam
Încrederea
Respectul
Curajul
Bunătatea
Sinceritatea

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S15
S16
S17
S18
S19
S20
S21


Reguli şi norme de conduită civică

Identificarea de reguli şi norme de comportament civic în diferite situaţii

Comportamente pozitive și negative
Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii
Protejarea lucrurilor şi a mediului
Jocuri de rol pe teme cu conţinut ecologic şi moral
Exerciţii practice de comportare civilizată 2h
Jocuri de rol

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S22
S23
S24
S25
S26
S27
S28
S29


Comportamentul în situaţii – limită

Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii – normale sau de limită
Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte


Cum ne comportăm în caz de…
Exerciţii de simulare a unor situaţii cu conţinut civic
Exerciţii de simulare a unor situaţii limită

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S30
S31
S32
S33


Comunitatea

Participarea la evenimente sociale semnificative din viaţa comunităţii
Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte
Exersarea unor comportamente în sfera drepturilor democratice

Comunitatea locală
Tara, poporul

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S34
S35


Evaluare finală

Recunoaşterea propriei identităţi prin raportare la mediul în care trăieşte
Identificarea lucrurilor şi a fiinţelor, a raporturilor persoanei cu acestea

Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni)
Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie, colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni)
Identificarea şi formarea trăsăturilor morale ale persoanei pe baza unei scări valorice
Identificarea de reguli şi norme de comportament civic în diferite situaţii
Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii – normale sau de limită
Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte
Participarea la evenimente sociale semnificative din viaţa comunităţii
Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care face parte
Exersarea unor comportamente în sfera drepturilor democratice

Exerciții recapitulative

Manual, materiale video, planșe, fișe de lucru

Exemplificarea,
Conversația,
Lucrul cu manualul
Conversația euristică
Demonstrația
Discuția liberă

Orală

S36

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.