Unități de învățare |
Obiective / Competențe |
Nr. Ore |
Săpt. |
Evaluare inițială |
Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de Semnalizarea, prin mijloace verbale și nonverbale, a înțelegerii mesajului transmis Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Pronunțarea clară și corectă a sunetelor, silabelor, cuvintelor Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului. Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj. Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale. Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute |
4 |
S1 – S2 |
Noţiuni de fonetică |
Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Rostirea adecvată a mesajelor Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj. Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute Exersarea și scrierea corectă și îngrijită a unor cuvinte în propoziții simple / dezvoltate precum și a unui text simplu Redarea, în plan grafic, a comunicării expresive. |
8 |
S3 – S6 |
Lexic și semantică |
Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Manifestarea interesului față de partenerul de dialog. Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj Rostirea adecvată a mesajelor Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute |
16 |
S7 – S14 |
Comunicarea expresivă |
Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Manifestarea interesului față de partenerul de dialog. Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj Rostirea adecvată a mesajelor Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute Exersarea și scrierea corectă și îngrijită a unor cuvinte în propoziții simple / dezvoltate precum și a unui text simplu Redarea, în plan grafic, a comunicării expresive |
20 |
S15 – S24 |
Dialogul |
Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de Exersarea vocabularului după criterii semantice sau morfologice, fără utilizarea terminologiei Manifestarea interesului față de partenerul de dialog Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu |
18 |
S25 – S34 |
Evaluare finală |
Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de Exersarea vocabularului după criterii semantice sau morfologice, fără utilizarea terminologiei Semnalizarea, prin mijloace verbale și nonverbale, a înțelegerii mesajului transmis Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Manifestarea interesului față de partenerul de dialog Pronunțarea clară și corectă a sunetelor, silabelor, cuvintelor Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului. Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj. Rostirea adecvată a mesajelor Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale. Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute Exersarea și scrierea corectă și îngrijită a unor cuvinte în propoziții simple / dezvoltate precum și a unui text simplu. Redarea, în plan grafic, a comunicării expresive |
4 |
S35 – S36 |
duminică, 5 februarie 2017
Planificare anuală Formarea Abilităților de Comunicare clasa VI, învățământ special, severi
Exemplu de planificare anuală pentru disciplina "Formarea Abilităților de Comunicare", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea anuală servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare anuală este realizată în concordanță cu programa pentru Formarea Abilităților de Comunicare, învățământ special.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...