duminică, 5 februarie 2017

Planificare anuală Formarea Abilităților de Comunicare clasa VI, învățământ special, severi

Exemplu de planificare anuală pentru disciplina "Formarea Abilităților de Comunicare", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea anuală servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare anuală este realizată în concordanță cu programa pentru Formarea Abilităților de Comunicare, învățământ special.


Unități de învățare

Obiective / Competențe

Nr. Ore

Săpt.

Evaluare inițială

Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de

Semnalizarea, prin mijloace verbale și nonverbale, a
înțelegerii mesajului transmis

Înțelegerea semnificației mesajului ascultat

Pronunțarea clară și corectă a sunetelor, silabelor,
cuvintelor

Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte
diferite

Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului.

Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite
tipuri de limbaj.

Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale.

Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu

Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești
cunoscute

4

S1 – S2

Noţiuni de fonetică

Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte
diferite

Rostirea adecvată a mesajelor

Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale

Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții

Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite
tipuri de limbaj.

Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu

Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești
cunoscute

Exersarea și scrierea corectă și îngrijită a unor cuvinte
în propoziții simple / dezvoltate precum și a unui text
simplu

Redarea, în plan grafic, a comunicării expresive.

8

S3 – S6

Lexic și semantică

Înțelegerea semnificației mesajului ascultat

Manifestarea interesului față de partenerul de dialog.

Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte
diferite

Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții

Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului

Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil

Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite
tipuri de limbaj

Rostirea adecvată a mesajelor

Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale

Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu

Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești
cunoscute

16

S7 – S14

Comunicarea expresivă

Înțelegerea semnificației mesajului ascultat

Manifestarea interesului față de partenerul de dialog.

Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte
diferite

Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții

Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului

Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil

Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite
tipuri de limbaj

Rostirea adecvată a mesajelor

Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale

Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu

Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești
cunoscute

Exersarea și scrierea corectă și îngrijită a unor cuvinte
în propoziții simple / dezvoltate precum și a unui text
simplu

Redarea, în plan grafic, a comunicării expresive

20

S15 – S24

Dialogul

Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de

Exersarea vocabularului după criterii semantice sau
morfologice, fără utilizarea terminologiei

Manifestarea interesului față de partenerul de dialog

Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite
tipuri de limbaj

Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu

18

S25 – S34

Evaluare finală

Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de

Exersarea vocabularului după criterii semantice sau
morfologice, fără utilizarea terminologiei

Semnalizarea, prin mijloace verbale și nonverbale, a
înțelegerii mesajului transmis

Înțelegerea semnificației mesajului ascultat

Manifestarea interesului față de partenerul de dialog

Pronunțarea clară și corectă a sunetelor, silabelor,
cuvintelor

Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte
diferite

Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții

Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului.

Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil

Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite
tipuri de limbaj.

Rostirea adecvată a mesajelor

Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale.

Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu

Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești
cunoscute

Exersarea și scrierea corectă și îngrijită a unor cuvinte
în propoziții simple / dezvoltate precum și a unui text
simplu.

Redarea, în plan grafic, a comunicării expresive

4

S35 – S36

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.