luni, 6 februarie 2017

Omul sfințește locul - proiect activitate extracurriculară. școala altfel, 2011-2012

Un model de proiect de activitate extracurriculară cu tema "Omul sfințește locul". Proiectul de activitate extracurriculară este din cadrul săptămânii Școala altfel, să știi mai multe să fii mai bun din anul școlar 2011 - 2012 (este primul an școlar în care a existat săptămâna "Școala altfel, să știi mai multe să fii mai bun" pe atunci numindu-se doar Școala altfel. Este doar un model orientativ de activitate, având în vedere că a fost realizat în 2012.
PROIECT EDUCATIV – OMUL SFINȚEȘTE LOCUL

Argument:

Probleme precum deteriorarea continuă a mediului, caracterul limitat al
resurselor naturale, suprapopularea Terrei au început să atragă tot mai
mult atenția și au dus la necesitatea adoptării unor măsuri pentru
ameliorarea acestora.

De asemenea, experiența activităţilor interdisciplinare si schimbul de
experiența intre elevi vor constitui factori utili, de succes ai acestei
activități. Dezvoltarea activității conştiente şi responsabile are drept
scop îmbunătățirea calității mediului. Implementarea acestor activităţi în
şcoli cu participarea elevilor are un impact pozitiv asupra atitudinii faţă
de mediul înconjurător cu efecte benefice în mediul educaţional şi
comunitatea locală.

Scopul:

Trezirea conștiinței participanților cu privire la problemele care pot să
apară din lipsa unei educații ecologice eficiente, formarea şi dezvoltarea
conştiinţei ecologice şi a comportamentului ecologic la elevi.

Dezvoltarea respectului fata de natura si protecția mediului, transformarea
comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viață ecologice,
economice, sănătoase şi durabile.

Obiective:

- să-şi dezvolte o conştiinţă ecologică teoretică necesară transpunerii ei
în practici ecologice;

- să dezvolte capacităţi de organizare şi spirit de cooperare în echipă;

- să-şi motiveze participarea la protecţia mediului din orizontul local;

- să-şi dezvolte deprinderi de lucru (folosirea unor chestionare, plantarea
unor copaci)

- aprecierea efectelor asupra omului a apelor şi spaţiilor verzi

- să conştientizeze importanţa unui aer curat pentru o viaţă sănătoasă;

- să-şi exprime atitudinea pozitivă faţă de natură prin activităţi
artistice, plastice;

- să acţioneze în sensul colectării selective şi depozitării controlate a
materialelor refolosibile prin infiinţarea unui punct de colectare a
materialelor refolosibile;

- să ia atitudine atunci când sesizează comportament neconform cu regulile
de protecţie a mediului cunoscute de ei; Să utilizeze internetul si
mass-media pentru a obţine informaţii despre mediu;

- să identifice impactul activităţii omului asupra mediului înconjurător,
analizând situaţii concrete din natură; Sa participe activ la acţiuni ce
promovează sănătatea mediului, desfasurarea unor activitati practice de
ecologizare a mediului local;





Grup țintă:

Elevii clasei a-III-a

Elevii clasei a-VII-a

Resurse:

Umane
– elevii clasei a-VII-a, elevii clasei a-III-a, cadre didactice

Materiale
– prezentări audio-video, materiale grafice, fișe de lucru, creioane
colorate, hârtie, lipici, aparat foto, calculator, imprimantă, echipament
sportiv.

De timp
– o zi

Data desfășurării:

02 – 04 – 2012

Locul desfășurării:

...........................................

Tematica activităților:

1. Păstrați curata lumea pe care ați găsit-o – prezentare
materiale audio-video pentru conștientizarea importanței educației
ecologice.

2. Prietenii pământului – activități artistice (desene, colaje,
origami), având ca scop dezvoltarea unei atitudini pozitive față de mediu.

3. Să reciclăm - realizare de colaje, jucării, diverse obiecte din
materiale refolosibile (sticlă, plastic, hârtie)

4. Micul ecologist – activitate (concurs) de ecologizare.
Colectare de deșeuri la nivelul școlii.

Evaluare:

- întocmirea portofoliului proiectului

- realizarea unui CD cu activităţile proiectului;

- afişul proiectului, fotografii cu secvenţe de la toate activităţile
desfăşurate;

- chestionare

Planificarea activităților pentru data de 02.04.2012:


Nr. crt.

Tema

Durata

Activități

Responsabili

Evaluare

1

Păstrați curata lumea pe care ați găsit-o
– prezentare materiale audio-video pentru conștientizarea
importanței educației ecologice.

1 h

- Prezentări audio-video cu tema: păstrați curată lumea pe
care ați găsit-o.

- prezentări power point

- discuții libere pe marginea prezentărilor pentru a
accentua atitudinea pozitivă față de mediu.



2

Prietenii pământului –
activități artistice (desene, colaje, origami), având ca
scop dezvoltarea unei atitudini pozitive față de mediu.

2 h

- realizarea de desene cu teme ecologice.

- planșe pentru colorat.

- realizarea de colaje.

- origami din hârtie (diverse modele)



3

Să reciclăm -
realizare de colaje, jucării, diverse obiecte din materiale
refolosibile (sticlă, plastic, hârtie)

1h

- realizarea de obiecte din materiale reciclabile



4

Micul ecologist
– activitate (concurs) de ecologizare. Colectare de deșeuri
la nivelul școlii.

2 – 3 h

Activitate de colectare de deșeuri la nivelul școlii.

Cei mai harnici elevi vor fi premiați cu diploma „micul
ecologist”




Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.