Un model de proiect de activitate extracurriculară cu tema "Omul sfințește locul". Proiectul de activitate extracurriculară este din cadrul săptămânii Școala altfel, să știi mai multe să fii mai bun din anul școlar 2011 - 2012 (este primul an școlar în care a existat săptămâna "Școala altfel, să știi mai multe să fii mai bun" pe atunci numindu-se doar Școala altfel. Este doar un model orientativ de activitate, având în vedere că a fost realizat în 2012.
PROIECT EDUCATIV – OMUL SFINȚEȘTE LOCUL
Argument:
Probleme precum deteriorarea continuă a mediului, caracterul limitat al
resurselor naturale, suprapopularea Terrei au început să atragă tot mai
mult atenția și au dus la necesitatea adoptării unor măsuri pentru
ameliorarea acestora.
De asemenea, experiența activităţilor interdisciplinare si schimbul de
experiența intre elevi vor constitui factori utili, de succes ai acestei
activități. Dezvoltarea activității conştiente şi responsabile are drept
scop îmbunătățirea calității mediului. Implementarea acestor activităţi în
şcoli cu participarea elevilor are un impact pozitiv asupra atitudinii faţă
de mediul înconjurător cu efecte benefice în mediul educaţional şi
comunitatea locală.
Scopul:
Trezirea conștiinței participanților cu privire la problemele care pot să
apară din lipsa unei educații ecologice eficiente, formarea şi dezvoltarea
conştiinţei ecologice şi a comportamentului ecologic la elevi.
Dezvoltarea respectului fata de natura si protecția mediului, transformarea
comportamentelor cotidiene ale elevilor în stiluri de viață ecologice,
economice, sănătoase şi durabile.
Obiective:
- să-şi dezvolte o conştiinţă ecologică teoretică necesară transpunerii ei
în practici ecologice;
- să dezvolte capacităţi de organizare şi spirit de cooperare în echipă;
- să-şi motiveze participarea la protecţia mediului din orizontul local;
- să-şi dezvolte deprinderi de lucru (folosirea unor chestionare, plantarea
unor copaci)
- aprecierea efectelor asupra omului a apelor şi spaţiilor verzi
- să conştientizeze importanţa unui aer curat pentru o viaţă sănătoasă;
- să-şi exprime atitudinea pozitivă faţă de natură prin activităţi
artistice, plastice;
- să acţioneze în sensul colectării selective şi depozitării controlate a
materialelor refolosibile prin infiinţarea unui punct de colectare a
materialelor refolosibile;
- să ia atitudine atunci când sesizează comportament neconform cu regulile
de protecţie a mediului cunoscute de ei; Să utilizeze internetul si
mass-media pentru a obţine informaţii despre mediu;
- să identifice impactul activităţii omului asupra mediului înconjurător,
analizând situaţii concrete din natură; Sa participe activ la acţiuni ce
promovează sănătatea mediului, desfasurarea unor activitati practice de
ecologizare a mediului local;
Grup țintă:
Elevii clasei a-III-a
Elevii clasei a-VII-a
Resurse:
Umane
– elevii clasei a-VII-a, elevii clasei a-III-a, cadre didactice
Materiale
– prezentări audio-video, materiale grafice, fișe de lucru, creioane
colorate, hârtie, lipici, aparat foto, calculator, imprimantă, echipament
sportiv.
De timp
– o zi
Data desfășurării:
02 – 04 – 2012
Locul desfășurării:
...........................................
Tematica activităților:
1. Păstrați curata lumea pe care ați găsit-o – prezentare
materiale audio-video pentru conștientizarea importanței educației
ecologice.
2. Prietenii pământului – activități artistice (desene, colaje,
origami), având ca scop dezvoltarea unei atitudini pozitive față de mediu.
3. Să reciclăm - realizare de colaje, jucării, diverse obiecte din
materiale refolosibile (sticlă, plastic, hârtie)
4. Micul ecologist – activitate (concurs) de ecologizare.
Colectare de deșeuri la nivelul școlii.
Evaluare:
- întocmirea portofoliului proiectului
- realizarea unui CD cu activităţile proiectului;
- afişul proiectului, fotografii cu secvenţe de la toate activităţile
desfăşurate;
- chestionare
Planificarea activităților pentru data de 02.04.2012:
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...