duminică, 5 februarie 2017

Planificare anuală Educație moral-civica, clasa VI, invatamant special, severi

Exemplu de planificare anuală pentru disciplina "Educație moral-civică", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea anuală este doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Planificarea este realizată în concordanță cu programa pentru Educație moral-civică, învățământ special.


Unități de învățare

Obiective / Competențe

Nr. Ore

Săpt.


Persoana

Recunoaşterea propriei identităţi prin raportare la mediul
în care trăieşte

Identificarea lucrurilor şi a fiinţelor, a raporturilor
persoanei cu acestea

5

S1 – S5


Raporturile noastre cu lucrurile şi fiinţele

Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie,
colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni)

5

S6 – S10


Grupurile de apartenență

Identificarea grupurilor de apartenenţă (familie,
colectivul clasei, al şcolii, grupul de prieteni)

4

S11 – S14


Semestrul II

Trăsăturile morale ale persoanei şi buna convieţuire

Identificarea şi formarea trăsăturilor morale ale persoanei
pe baza unei scări valorice

7

S15 – S21


Reguli şi norme de conduită civică

Identificarea de reguli şi norme de comportament civic în
diferite situaţii

7

S22 – S29


Comportamentul în situaţii – limită

Exersarea unor comportamente adecvate în diferite situaţii
– normale sau de limită

Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care
face parte

4

S30 – S33


Comunitatea

Participarea la evenimente sociale semnificative din viaţa
comunităţii

Respectarea simbolurilor specifice comunităţii din care
face parte

Exersarea unor comportamente în sfera drepturilor
democratice

2

S34 – S35


Evaluare finală

Evaluare finală

1

S36

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.