luni, 19 august 2013

proiect activitate extracurriculara: in lumea povestilor

Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: "in lumea povestilor"

Proiect de activitate extracurriculara

TEMA: În lumea poveștilor

Argument:
Copilăria, este vârsta tuturor posibilităţilor, este vârsta la care copiii iubesc întâmplările cu plante şi animale, dar şi cu copii de vârsta lor şi au capacitatea de a prelua exemplele pozitive şi de a-şi analiza propriul comportament prin analogie cu cel al personajelor. Este vârsta la care pot înţelege că, o carte, poate deveni „o lumea minunată a poveştilor”, primitoare şi darnică pentru cei care o răsfoiesc, înţeleaptă şi plină de mistere care abia aşteaptă să fie descoperite. Dacă reuşim să trezim interesul copiilor pentru cărţi, pentru bibliotecă, vor ajunge să identifice cartea cu un tărâm al fantasticului, un tărâm cu mistere pe care ei ar trebui să aibă curajul să-l descopere.

SCOPUL ACTIVITĂŢII:

Scopul urmărit este acela de a-i ajuta pe copii să descopere lumea minunată a poveştilor din cărţi, să descopere frumuseţea şi expresivitatea cuvintelor. „Oricât de simple şi uşoare ar părea aceste poveşti, ele nasc, fără îndoială, între copii, dorinţa de a fi asemănători cu cei buni, care ajung fericiţi, în acelaşi timp se naşte în sufletul lor teama faţă de nenorocirile ce li s-ar putea întâmpla dacă i-ar urma pe cei răi.”
PROFESOR PSIHOPEDAGOG: VOINEA MARIUS-IONEL

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

- Dezvoltarea exprimării orale, înţelegerea şi utilizarea corectă a semnificaţiilor structurilor verbale orale;
- Educarea unei exprimări verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical şi sintactic;
- Dezvoltarea creativităţii şi expresivităţii limbajului oral.
-
STRATEGII DIDACTICE:

Mijloace şi procedee: problematizarea, observaţia, conversaţia, explicaţia, demonstraţia, memorizarea citirea

Forme de organizare: frontal, individual.

LOCUL ÎN CARE SE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA: Sala de clasă
Tematica activităților:

- Prezentare imagini din poveștile cunoscute de elevi. (Capra cu trei iezi, scufița Roșie, Rățușca cea urâtă, ursul păcălit de vulpe. )
- Povestiri ale copiilor: după imagini, sau după un început dat, după un şir de ilustraţii, siluete, etc ;
- Realizarea de colaje cu imagini din povestirile date, care să respecte cursul logic al povestirii.
- Discutarea poveștilor cunoscute de elevi.

Evaluare: realizarea de colaje, desene pe tema dată

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.