Conținuturi /Activități |
Obiective și competențe |
Unități de învățare |
Data |
Resurse |
Evaluare |
Exerciții – dialog despre petrecerea timpului liber – vacanța § Răspunsuri la întrebările profesorului. § Exercițiu – joc: cel mai atent câștigă |
Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Manifestarea interesului față de partenerul de dialog. Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj Rostirea adecvată a mesajelor Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Manifestarea interesului față de partenerul de dialog. Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj Rostirea adecvată a mesajelor Folosirea corectă a cuvintelor în îmbinări gramaticale Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu Redarea prin cuvinte proprii, și cu sprijin a unei povești cunoscute |
Noțiuni de fonetică |
17 IX |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
Exerciţii de relatare a unor fapte şi întâmplări din viaţa cotidiană § Exerciții joc de inițiere a unui dialog pe baza unor imagini § Dialoguri situaționale: la piață, la Cumpărături, etc |
18 IX |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Spaţialitate şi de temporalitate 2ore §Dialoguri pentru denumirea de fiinţe şi obiecte prezente în câmpul perceptiv §Joc – concurs: unde se află obiectul? §Zilele săptămânii, §Lunile anului, momentele zilei |
24 IX 25 IX |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Difrenţierea de zgomote / onomatopee emise de animale, mijloace de transport, fenomene meteorolog 2 ore |
1 X 2 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Graiul animalelor |
8 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de identificare a persoanelor din mediul familiar copilului după voce (identificarea colegilor § Joc didactic: „Cine m-a strigat?” „Cine a spus…” |
9 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Pronunţarea corectă a sunetelor limbii române - diferenţiere în cadrul perechilor “p-b”, “t-d”, “c-g”, “f-v”, “s-z”, “ş-j”) § Exerciții joc de pronunțare corectă: - recitare poezii pentru dezvoltarea limbajului - poezii cu onomatopee |
15 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de pronunţare corectă de silabe şi cuvinte care conţin sunete asemănătoare (se-si-so-su; za-ze-zi-zo-zu; soare- zahăr etc) - poezii logopedice (recitare, memorare) - despărțirea cuvintelor în silabe Exerciţii de explicare a unui set de planşe izolate/ în suită ce ilustrează cuvinte noi |
16 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de articulare corectă a unor cuvinte paronime (sare-zare; şale-jale; fată-vată etc.) § Jocuri –concurs: Ce se aude ? § Am spus bine, n-am spus bine. § Deschide-ţi urechea bine! |
22 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de copiere / transcriere a unui text scurt |
23 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de fixare prin suport obiectual/imagistic a verbelor |
Lexic și semantică |
29 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
|
Exerciţii de fixare prin suport obiectual/imagistic a substantivelor (culori, forme, fructe şi legume, animale, păsări, obiecte de îmbrăcăminte şi de încăţăminte, fenomene ale naturii, mijloace de transport, unelte, meserii, rechizite, gradele de rudenie, obiecte de uz casnic) |
30 X |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de fixare prin suport obiectual/imagistic a pronumelui § Identificarea persoanelor “eu” “tu” “noi”, etx § joc-didactic – stabilirea relaţiei de apartenenţă a copilului la colectivul clasei “Al meu şi al nostru |
5 XI |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de fixare prin suport obiectual/imagistic a numeralului § eu spun una… |
6 XI 12 XI |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Dezvoltarea vocabularului prin exerciții § exerciţii-joc cu verbalizare “Găseşte imaginile perechi!” § Exerciţii-joc cu asociaţii: obiect-imagine, |
13 XI 19 XI |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Recunoașterea scrisului § Joc didactic Găsește imaginea (verbal, sau după scris) |
20 XI |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de denumire obiectuală şi imagistică, cu precizarea funcţiei/ utilităţii obiectului § Transcriere, text, subliniere cuvinte (obiecte indicate) § Compunere (orală sau în scris) având ca suport o imagine a unui obiect § Joc didactic: Ce este aceasta?”; “La ce foloseşte?” etc |
26 XI |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de construire a unor enunţuri (propoziţii simple) § Construirea de enunțuri având ca punct de plecare o imagine dată. |
27 XI |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii-joc de verbalizare pe marginea subiectelor surprinse în imagini pe diferite teme |
3 XII |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Formularea răspunsurilor la întrebări, plecând de la imagini pe diverse teme |
4 XII |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de explicare a unui set de planşe izolate/ în suită ce ilustrează cuvinte noi § Repovestirea după planșe. “Cine este moș Crăciun” § Povești de Iarnă. Jocuri pentru înțelegerea sinonimelor și antonimelor “copil cuminte, copil obraznic”, etc. |
10 XII 11 XII |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de tipul asocierii “substantiv-adjectiv” şi introducerea acestora în propoziţii § Iarna |
17 XII |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de rostire corectă a cuvintelor la care au existat probleme de pronunţie şi de accent § Jocuri de pronunție, jocuri de diferențiere a sunetelor / cuvintelor. |
18 XII |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de dialog pe teme cunoscute § cum mi-am patrecut vacanța de ianră § bucuriile iernii § discuții libere § ce vreau de la noul an. Dialoguri între elevi |
Înțelegerea semnificației mesajului ascultat Manifestarea interesului față de partenerul de dialog. Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții Organizarea spațio-temporală cu ajutorul limbajului Memorarea și reproducerea unui material verbal accesibil |
Comunicarea expresivă |
14 I 15 I 21 I |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
Dramatizări pe teme familiare § meseria mea preferată § toate meseriile sunt importante |
22 I 28 I |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Formularea răspunsurilor la întrebări § povestire după imagini: țara mea § cât este ceasul 2 h |
29 I 4 II 5 II |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de construire a unor enunţuri § Animale de companie. Exerciții de identificare, citire și transcriere |
11 II |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Dialoguri pentru denumirea de fiinţe şi obiecte § Recunoaștere obiecte: circulația rutieră 3 h |
12 II 18 II 19 II |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de memorare şi de reproducere a unor poezii 2 h |
25 II 26 II |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Jocuri de rol § eu și prietenii mei |
4 III |
Imagini |
|||
Exerciţii de exprimare a propriilor opinii şi gânduri în legătură cu fapte şi întâmplări cunoscute § Întâmplări din vacanță. Povestire. |
Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de Exersarea vocabularului după criterii semantice sau morfologice, fără utilizarea terminologiei Manifestarea interesului față de partenerul de dialog Interacțiunea și comunicarea cu cei din jur prin diferite tipuri de limbaj Îmbinarea de enunțuri într-un mesaj propriu |
Dialogul |
5 III |
Manual |
|
Răspunsuri la întrebări prin propoziţii simple / dezvoltate § La piață. Povestire după imagini § În pădure Povestire după imagini § Animalele sălbatice |
11 III 12 III 18 III |
Materiale audio / video Planșe cu imagini |
|||
dezvoltarea propoziţiilor simple; § Exerciții de dezvoltare a propozițiilor simple. 2 h |
19 III 25 III |
Materiale audio / video |
|||
Construcţie de propoziţii dezvoltate 3 h |
26 III 15 IV 16 IV |
Planșe, fișe de lucru, Materiale grafice |
|||
ordonarea cuvintelor în propoziţie 2 h |
22 IV 23 IV |
Materiale audio video, planșe |
|||
Exerciţii de realizare a acordurilor gramaticale corecte: subiect-predicat, substantiv-adjectiv, pronume-verb |
29 IV |
Planșe cu imagini Materiale audio / Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de construire a unor enunţuri pe baza unui set de cuvinte date şi/ sau a unui şir de întrebări. § Povestire / propoziții după cuvinte date. |
30 IV |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii-joc de dezvoltare a unor enunţuri (propoziţii cu început dat/ propoziţii lacunare), pe baza unui suport imagistic sugestiv § Joc didactic. |
6 V |
Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de ordonare imagistică a conţinutului unei poveşti cunoscute. 3 h |
7 V 13 V 14 V |
Fișe de lucru Planșe cu imagini Materiale audio / video Planșe Fotografii Obiecte diverse |
Orală |
||
Exerciţii de copiere a unor propoziţii dezvoltate 2 h |
20 V 21 V |
Planșe cu imagini Fișe de lucru |
Orală |
||
Exerciţii de copiere/ transcriere a unui text scurt 2 h |
27 V 28 V |
Fișe de lucru |
Orală |
||
Copieri selective 2 h |
3 VI 4 VI |
Planșe cu imagini Fotografii Obiecte diverse |
Orală Scrisă |
||
Evaluare finală |
|||||
Recapitulare: povestiri diverse 2 h |
Ascultarea şi înţelegerea mesajelor orale exprimate de Exersarea vocabularului după criterii semantice sau morfologice, fără utilizarea terminologiei interesului față de partenerul de dialog Pronunțarea clară și corectă a sunetelor, silabelor, cuvintelor Utilizarea vocabularului prin folosirea cuv. în contexte diferite Integrarea cuvintelor și expresiilor noi în propoziții |
10 VI 11 VI |
|||
Testare final |
17 VI |
Fișe de evaluare |
Scrisă, orală |
||
Rezultatele testării. |
18 VI |
||||
duminică, 5 februarie 2017
Planificare pe unități de învățare Formarea Abilităților de Comunicare clasa VI, învățământ special, severi
Exemplu de planificare pe unități de învățare pentru disciplina "Formarea Abilităților de Comunicare", pentru învățământul special, clasa a 6-a, pentru elevi cu deficiențe severe, profunde asociate. Planificarea pe unități de învățare servește doar ca exemplu, poate fi adaptată și la alte clase, în funcție de nivelul și deficiența elevilor. Această planificare pe unități de învățare este realizată în concordanță cu programa pentru Formarea Abilităților de Comunicare, învățământ special.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...