Conținuturi |
Obiective și competențe |
Unități de învățare |
Data |
Resurse |
Evaluare |
|
„Peşti în acvariu” – ştampilare cu legume |
C1 Dezvoltarea structurilor şi conduitelor perceptive motrice în vederea exprimării artistice Competenţe specifice: C1.1 Descrierea caracteristicilor obiectelor (formă, mărime, culoare) şi ale fiinţelor C1.2 Orientarea şi organizarea spaţială (direcţie, poziţie, distanţă) şi temporală C1.3 Dezvoltarea perceptiv-motrică |
Acțiuni de manipulare și cunoaștere a caracteristicilor obiectelor din mediul înconjurător |
19 IX |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Model decorativ” |
26 IX |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
Natură statică cu mere |
C2 Utilizarea materialelor, a instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice Competenţe specifice: C2.1 Manipularea corectă a instrumentelor şi materialelor utilizate în activităţile artistice C2.2 Dezvoltarea gesturilor plastice în scopul însuşirii unor tehnici de lucru şi a unor elemente ale limbajului plastic |
Activităţi de cunoaştere şi utilizare a materialelor, instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice |
3 X |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Grădina mea toamna” |
10 X |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Plecarea păsărilor călătoare”-colaj |
17 X |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Ploaia” |
24 X |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Eşarfa de mătase” |
31 X |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Mingi la circ” |
7 XI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Bărci pe mal” |
C3 Realizarea unor activităţi artistice şi concretizarea lor în plan comunicaţional Competenţe specifice: C3.1 Stimularea exprimării libere prin intermediul limbajului plastic C3.2 Realizarea unor compoziţii bazate pe reprezentări geometrice ca suport comunicaţional |
Elemente de limbaj plastic. Compoziția ca mijloc de comunicare |
14 XI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Peisaj de iarnă” |
21 XI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Oameni de zăpadă la fereastră” |
28 XI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Comete noaptea” |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
||||
„Invitaţia mea” |
C4 Dezvoltarea simţului estetic şi a capacităţii de apreciere a activităţii artistice; Competenţe specifice: C4.1 Descrierea lucrărilor realizate C4.2 Interpretarea şi aprecierea propriei lucrări |
Descrierea produsului activității personale și a colegilor |
5 XII |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Costumul clovnului la circ” |
12 XII |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„vine Moș Crăciun” |
19 XII |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
Semestrul II
|
||||||
„Semnul de carte” |
C1 Dezvoltarea structurilor şi conduitelor perceptive motrice în vederea exprimării artistice Competenţe specifice: C1.1 Descrierea caracteristicilor obiectelor (formă, mărime, culoare) şi ale fiinţelor C1.2 Orientarea şi organizarea spaţială (direcţie, poziţie, distanţă) şi temporală C1.3 Dezvoltarea perceptiv-motrică |
Acțiuni de manipulare și cunoaștere a caracteristicilor obiectelor din mediul înconjurător |
16 I |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
Jocuri în faţa blocului” |
23 I |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Seara ” – fuzionarea culorilor |
30 I |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Camera mea seara” |
6 II |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Oul de Paşte” - felicitare |
13 II |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Ferestre multicolore” |
20 II |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Zambila” |
C2 Utilizarea materialelor, a instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice Competenţe specifice: C2.1 Manipularea corectă a instrumentelor şi materialelor utilizate în activităţile artistice C2.2 Dezvoltarea gesturilor plastice în scopul însuşirii unor tehnici de lucru şi a unor elemente ale limbajului plastic |
Activităţi de cunoaştere şi utilizare a materialelor, instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice |
27 II |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Covoraşul popular” |
6 III |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Peştişori în acvariu” |
13 III |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Vestitorii primăverii” |
20 III |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Ulcior” |
27 III |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Batista”- joc de fond |
C3 Realizarea unor activităţi artistice şi concretizarea lor în plan comunicaţional Competenţe specifice: C3.1 Stimularea exprimării libere prin intermediul limbajului plastic C3.2 Realizarea unor compoziţii bazate pe reprezentări geometrice ca suport comunicaţional |
Elemente de limbaj plastic. Compoziția ca mijloc de comunicare |
17 IV |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Fluturi în zbor” – transformarea punctului din semn grafic în element de expresie |
24 IV |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Zi de iarnă” |
1 V |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Vara la mare” |
8 V |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Păsările călătoare” |
15 V |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Culori de primăvară” |
22 V |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Bărci pe mal” |
C4 Dezvoltarea simţului estetic şi a capacităţii de apreciere a activităţii artistice; Competenţe specifice: C4.1 Descrierea lucrărilor realizate C4.2 Interpretarea şi aprecierea propriei lucrări |
Descrierea produsului activității personale și a colegilor |
29 V |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|
„Dealuri, păduri, pomi, râuri”” |
5 VI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Câmpuri arate” |
12 VI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
|||
„Dealuri cu pomi” |
19 VI |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
observarea sistematică a comportamentului evaluare orală individuală |
luni, 30 ianuarie 2017
Planificare unitati de invatare Educație Plastică - clasa VI - învățământ special - deficienți severi
Planificarea pe unități de învățare la Clasa a VI-a la disciplina Educație Plastică, perntru învățământ special, la clasele cu elevi cu deficiențe severe profunde asociate. Planificarea este doar ca exemplu, este făcută după programa pentru educație plastică - învățământ special și poate fi adaptata și pentru alte clase, în funcție de nivelul elevilor.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...