luni, 30 ianuarie 2017

Planificare unitati de invatare Educație Plastică - clasa VI - învățământ special - deficienți severi

  Planificarea pe unități de învățare la Clasa a VI-a la disciplina Educație Plastică, perntru învățământ special, la clasele cu elevi cu deficiențe severe profunde asociate. Planificarea este doar ca exemplu, este făcută după programa pentru educație plastică - învățământ special și poate fi adaptata și pentru alte clase, în funcție de nivelul elevilor.


Conținuturi

Obiective și competențe

Unități de învățare

Data

Resurse

Evaluare


„Peşti în acvariu” – ştampilare cu legume

C1 Dezvoltarea structurilor şi conduitelor perceptive
motrice în vederea exprimării artistice

Competenţe specifice:

C1.1 Descrierea caracteristicilor obiectelor (formă,
mărime, culoare) şi ale fiinţelor

C1.2 Orientarea şi organizarea spaţială (direcţie, poziţie,
distanţă) şi temporală

C1.3 Dezvoltarea perceptiv-motrică

Acțiuni de manipulare și cunoaștere a caracteristicilor
obiectelor din mediul înconjurător


19 IX

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Model decorativ”

26 IX

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


Natură statică cu mere

C2 Utilizarea materialelor, a instrumentelor de lucru şi a
unor tehnici specifice artelor plastice

Competenţe specifice:

C2.1 Manipularea corectă a instrumentelor şi materialelor
utilizate în activităţile artistice

C2.2 Dezvoltarea gesturilor plastice în scopul însuşirii
unor tehnici de lucru şi a unor elemente ale limbajului
plastic

Activităţi de cunoaştere şi utilizare a materialelor,
instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor
plastice

3 X

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Grădina mea toamna”

10 X

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Plecarea păsărilor călătoare”-colaj

17 X

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Ploaia”

24 X

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Eşarfa de mătase”

31 X

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Mingi la circ”

7 XI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Bărci pe mal”

C3 Realizarea unor activităţi artistice şi concretizarea
lor în plan comunicaţional

Competenţe specifice:

C3.1 Stimularea exprimării libere prin intermediul
limbajului plastic

C3.2 Realizarea unor compoziţii bazate pe reprezentări
geometrice ca suport comunicaţional

Elemente de limbaj plastic. Compoziția ca mijloc de
comunicare


14 XI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Peisaj de iarnă”

21 XI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Oameni de zăpadă la fereastră”

28 XI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Comete noaptea”


Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Invitaţia mea”

C4 Dezvoltarea simţului estetic şi a capacităţii de
apreciere a activităţii artistice;

Competenţe specifice:

C4.1 Descrierea lucrărilor realizate

C4.2 Interpretarea şi aprecierea propriei lucrări

Descrierea produsului activității personale și a colegilor

5 XII

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Costumul clovnului la circ”

12 XII

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„vine Moș Crăciun”

19 XII

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


Semestrul II

„Semnul de carte”

C1 Dezvoltarea structurilor şi conduitelor perceptive
motrice în vederea exprimării artistice

Competenţe specifice:

C1.1 Descrierea caracteristicilor obiectelor (formă,
mărime, culoare) şi ale fiinţelor

C1.2 Orientarea şi organizarea spaţială (direcţie, poziţie,
distanţă) şi temporală

C1.3 Dezvoltarea perceptiv-motrică

Acțiuni de manipulare și cunoaștere a caracteristicilor
obiectelor din mediul înconjurător


16 I

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


Jocuri în faţa blocului”

23 I

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Seara ” – fuzionarea culorilor

30 I

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Camera mea seara”

6 II

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Oul de Paşte” - felicitare

13 II

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Ferestre multicolore”

20 II

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Zambila”

C2 Utilizarea materialelor, a instrumentelor de lucru şi a
unor tehnici specifice artelor plastice

Competenţe specifice:

C2.1 Manipularea corectă a instrumentelor şi materialelor
utilizate în activităţile artistice

C2.2 Dezvoltarea gesturilor plastice în scopul însuşirii
unor tehnici de lucru şi a unor elemente ale limbajului
plastic

Activităţi de cunoaştere şi utilizare a materialelor,
instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor
plastice

27 II

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Covoraşul popular”

6 III

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Peştişori în acvariu”

13 III

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Vestitorii primăverii”

20 III

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Ulcior”

27 III

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Batista”- joc de fond

C3 Realizarea unor activităţi artistice şi concretizarea
lor în plan comunicaţional

Competenţe specifice:

C3.1 Stimularea exprimării libere prin intermediul
limbajului plastic

C3.2 Realizarea unor compoziţii bazate pe reprezentări
geometrice ca suport comunicaţional

Elemente de limbaj plastic. Compoziția ca mijloc de
comunicare


17 IV

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Fluturi în zbor” – transformarea punctului din semn grafic
în element de expresie

24 IV

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Zi de iarnă”

1 V

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Vara la mare”

8 V

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Păsările călătoare”

15 V

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Culori de primăvară”

22 V

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Bărci pe mal”

C4 Dezvoltarea simţului estetic şi a capacităţii de
apreciere a activităţii artistice;

Competenţe specifice:

C4.1 Descrierea lucrărilor realizate

C4.2 Interpretarea şi aprecierea propriei lucrări

Descrierea produsului activității personale și a colegilor

29 V

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Dealuri, păduri, pomi, râuri””

5 VI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Câmpuri arate”

12 VI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală


„Dealuri cu pomi”

19 VI

Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual

observarea sistematică a comportamentului

evaluare orală individuală

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.