Exemplu orientativ de planificare anuală pentru matematică:
Aria Curriculară:MATEMATICĂ ȘI ȘTIINȚE ALE NATURII Disciplina: MATEMATICĂ Clasa: VI-B / Prof: VI... 36 săpt / 1 ore pe săptămână = 35 ore | Aprobat, Director: ...……………………… Șef Comisie: Prof. ...…………… |
Nr. Crt | Unități de învățare | Obiective / Competențe | Nr. Ore | Săpt. | Obs. |
1 | Recapitulare | Manipularea obiectelor şi ordonarea după anumite criterii Modificarea relaţiilor spaţiale dintre obiecte şi/ sau în raport cu propriul corp Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere | 2 | S1 S2 | Testare inițială |
2 | Obiectele din mediul ambiant; identificarea şi gruparea lor după un criteriu: culoare, formă, dimensiune | Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere Manipularea obiectelor şi ordonarea după anumite criterii | 2 | ||
3 | Mulţimi de obiecte din mediul apropiat; construire, comparare a două mulţimi cu aprecierea globală a cantităţilor | Stabilirea corespondenţei mulţime obiectuală-imagine-simbol (număr-cifră) Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere | 2 | ||
4 | Simboluri matematice elementare – citirea şi scrierea lor | Citirea şi scrierea simbolurilor matematice elementare Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic | 4 | ||
5 | Elemente de geometrie | Identificarea poziţiei spaţiale a obiectelor Formarea de reprezentări geometrice simple | 4 | ||
6 | Noţiunil matematice elementare | Formarea algoritmilor euristici elementari Însuşirea algoritmului unei activităţi practice cu conţinut matematic elementar Citirea şi scrierea simbolurilor matematice elementare Perceperea succesiunii evenimentelor, având drept criteriu repere obiective ale regimului de viaţă | 8 | ||
7 | Operaţii de adunare şi scădere în concentrul 0-1000, cu și fără trecere peste ordin | Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj Aplicarea de operaţii de adunare şi scădere în rezolvarea problemelor pe model acţional, imagistic, grafic | 8 | ||
8 | Unităţi de măsura elementare: leu/ ban, kilogram/ gram, metru/ centimetru, kilometru, ora/ zi /an, litru | Operarea cu unităţi de măsură elementare: leu/ ban, kilogram/ gram, metru/ centimetru, kilometru, ora/ zi/ an, litru | 3 | ||
9 | Evaluare finală | Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj Aplicarea de operaţii de adunare şi scădere în rezolvarea problemelor pe model acţional, imagistic, grafic | 2 |