sâmbătă, 31 august 2013

Planificare anuală matematică clasa VI deficiente severe

Un exemplu de planificare anuală pentru disciplina Matematică, pentru învățământul special, planificare folosită la clasa a Vi-a, o clasă cu elevi cu deficiențe severe. Se poate adapta și pentru celelalte clase, în special clasele V - VIII, fiind realizate urmând aceeași programă. Planificare anuală pentru matematică a fost realizată ținând cont de programa pentru matematică pentru deficiențe severe folosită în învățământul special.
Exemplu orientativ de planificare anuală pentru matematică:
Aria Curriculară:MATEMATICĂ ȘI ȘTIINȚE ALE NATURII
Disciplina: MATEMATICĂ

Clasa:  VI-B / Prof: VI...

36 săpt / 1 ore pe săptămână =  35  ore
Aprobat,
Director: ...………………………
Șef Comisie: Prof. ...……………
PLANIFICARE MATEMATICA ANUALĂ
Nr. Crt Unități de învățare Obiective / Competențe Nr. Ore Săpt. Obs.
1 Recapitulare Manipularea obiectelor şi ordonarea după anumite criterii

Modificarea relaţiilor spaţiale dintre obiecte şi/ sau în raport cu propriul corp

Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic

Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere
2 S1 S2 Testare inițială
2 Obiectele din mediul ambiant; identificarea şi gruparea lor după un criteriu: culoare, formă,

dimensiune
Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic

Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere

Manipularea obiectelor şi ordonarea după anumite criterii
2
3 Mulţimi de obiecte din mediul apropiat; construire, comparare a două mulţimi cu aprecierea

globală a cantităţilor
Stabilirea corespondenţei mulţime obiectuală-imagine-simbol (număr-cifră)

Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere
2
4 Simboluri matematice elementare – citirea şi scrierea lor Citirea şi scrierea simbolurilor matematice elementare

Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj

Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic
4
5 Elemente de geometrie Identificarea poziţiei spaţiale a obiectelor

Formarea de reprezentări geometrice simple
4
6 Noţiunil matematice elementare Formarea algoritmilor euristici elementari

Însuşirea algoritmului unei activităţi practice cu conţinut matematic elementar

Citirea şi scrierea simbolurilor matematice elementare

Perceperea succesiunii evenimentelor, având drept criteriu repere obiective ale regimului de viaţă
8
7 Operaţii de adunare şi scădere în concentrul 0-1000, cu și fără trecere peste ordin Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj

Aplicarea de operaţii de adunare şi scădere în rezolvarea

problemelor pe model acţional, imagistic, grafic
8
8 Unităţi de măsura elementare: leu/ ban, kilogram/ gram, metru/ centimetru, kilometru, ora/ zi /an,

litru
Operarea cu unităţi de măsură elementare: leu/ ban, kilogram/ gram, metru/ centimetru, kilometru, ora/ zi/ an, litru 3
9 Evaluare finală Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj

Aplicarea de operaţii de adunare şi scădere în rezolvarea

problemelor pe model acţional, imagistic, grafic
2

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.