nr. | unitati de invatare | competente obiective | continuturi | Resurse materiale | Metode și mijloace | nr de ore / perioada |
I. 1. | Organizarea şi educarea colectivului de elevi Clasa noastră, o mică familie | Cunoaşterea şi organizarea colectivului clasei | Grupul şcolar | Manual, Planșe, Soft educațional, Materiale audio / video | 1 oră/semestrul I/S1 | |
2. | Ce fac eu? | Manual | 1 oră/semestrul I/S2 | |||
3. | Ce înseamnă să fii elev? | Prelucrarea şi respectarea regulamentului clasei şi al şcolii | Regulamentul clasei şi al şcolii | Manual, Planșe, | 1 oră/semestrul I/S3 | |
4. | Regulile clasei noastre | Manual, Soft educațional, Materiale audio / video | 1 oră/semestrul I/S4 | |||
5. | Grupurile din care facem parte | Formarea şi educarea deprinderilor de interacţiune socială în cadrul grupurilor de apartenenţă | Relaţii interpersonale şi grupuri de apartenenţă | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S16 | |
6. | Fii bun coleg! | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S17 | |||
II. 1. | Dezvoltarea capacităţii de valorizare maximă a potenţialului elevilor Cine sunt, cine eşti | Formarea şi educarea capacităţii de autocunoaştere şi a cunoaşterii celorlalţi | Cunoaştere şi autocunoaştere | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S5 | |
2. | Cum aş vrea să fiu | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S18 | |||
3. | Ce fac astăzi | Formarea unor priceperi, deprinderi de muncă, a unui stil de muncă adecvat posibilităţilor lor | Stilul de muncă | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S6 | |
4. | Ne mulţumesc rezultatele muncii noastre? | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S36 | |||
5. | Vreau să fiu primul! | Muncă şi terapie | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S7 | ||
6. | Suntem harnici, suntem pricepuţi | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S19 | |||
7. | Ce vrei să devii? | Identificarea şi afirmarea preferinţelor, a intereselor pentru diferite profile ocupaţionale | Meserii şi ocupaţii | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S8 | |
8. | Ce ştii despre meserii? | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S20 | |||
III. 1. | Cunoaşterea şi respectarea valorilor fundamentale ale societăţii democratice Avem drepturi dar şi obligaţii | Cunoaşterea drepturilor copilului | Drepturile copilului | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S21 | |
2. | Fapte bune, fapte rele | Cunoaşterea şi respectarea regulamentelor, legilor şi instituţiilor statului | Instituţiile statului şi legile ţării | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S9 | |
3. | Respectă ca să fii respectat | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S22 | |||
4. | România, te iubesc! | Cunoaşterea simbolurilor ţării şi a identităţii naţionale | Identitatea naţională şi simbolurile ei | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S23 | |
5. | Lucrul bine făcut | Educarea în spiritul respectului faţă de munca de calitate | Munca de calitate | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S24 | |
6. | Timpul în mijlocul naturii | Educarea pentru petrecerea, în mod plăcut şi util, a timpului liber | Petrecerea timpului liber | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S25 | |
7. | Cum ne purtăm? | Educarea unor trăsături de caracter | Trăsături de caracter | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S10 | |
8. | Politeţea nu este haină de sărbătoare | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S27 | |||
9. | Familia mea | Pregătirea pentru viaţa de familie | Viaţa de familie | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S11 | |
10. | Şi eu îmi ajut părinţii | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S28 | |||
11. | Natura este prietena noastră | Formarea şi dezvoltarea unor comportamente ecologice | Protecţia mediului | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S29 | |
IV. 1. | Cunoaşterea şi respectarea regulilor privind securitatea personală Cum ne păstrăm sănătatea? | Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă personală şi colectivă | Normele de igienă personală şi colectivă | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S12 | |
2. | Doctorul Sănătate | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S30 | |||
3. | Focul, prieten şi duşman | Cunoaşterea pericolelor (substanţe nocive, focul, accidente etc.) şi formarea de conduite preventive | Pericole | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S13 | |
4. | Cu focul nu e de jucat | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S31 | |||
5. | Atenţie la semafor! | Cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie rutieră | Semne şi reguli de circulaţie rutieră | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S14 | |
6. | Să circulăm corect | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S32 | |||
7. | Ce facem în caz de ...? | Formarea comportamentelor de apărare în caz de catastrofe naturale (incendii, cutremure, inundaţii) | Catastrofe naturale | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul I/S15 | |
8. | Alo, 112?! | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S33 | |||
9. | Fără violenţă! | Formarea şi dezvoltarea unor comportamente preventive faţă de factorii de risc care conduc la delincvenţa juvenilă: agresivitate, violenţă, abuz, furt, devianţă etc. | Delincvenţa juvenilă | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S34 | |
10. | Al meu, al tău, al nostru | Materiale diverse, planșe, fișe | 1 oră/semestrul II/S35 |
sâmbătă, 31 august 2013
planificare semestriala consiliere si orientare cls VI deficiente severe
Model de planificare semestrială pentru disciplina Consiliere și orientare, pentru clasa a VI-a și pentru elevi cu deficiențe severe, pentru anul 2012 - 2013. Deși este pentru clasa a VI-a deficiențe severe, poate fi adaptată cu ușurință și pentru celelalte clase, deorece se folosește de aceeași programă pentru consiliere și orientare. Planificarea semestrială pentru Consiliere și orientare este o continuare a planificării anuale pentru aceeași disciplină.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...