Acest exemplu de proiectare a activităților de consiliere cu părinții cuprinde Activitatea cu conținuturile specifice, obiectivele propuse sper a fi atinse, locul de desfășurare și luna în care are loc activitatea.
Nr Crt | Activitatea | Obiective | Loc de desfășurare | Luna |
1 | ORGANIZAREA ACTIVITĂŢILOR CU PĂRINŢII - Structura anului şcolar; - Orarul săptămânal şi programul zilnic; - Necesarul de rechizite; - Necesarul de auxiliare didactice; - Alegerea Comitetului de părinţi; | - cunoaşterea necesităţilor şi materialeleor pentru anul şcolar în curs; -formarea concepţiei privind impunerea unui program de activitate şcolară şi odihnă al elevilor; - alegerea comitetului de părinţi; | Sala de clasă | IX |
2 | SOLUŢII PENTRU EFICIENTIZAREA ÎNVĂŢĂRII - Prezentarea situaţiei la învăţătură şi disciplină; - Propuneri de activităţi extracurriulare; - „Modul de efectuare al temelor ” - Discuţii libere | - dezvoltarea interesului pentru învăţătură; | Sala de clasă | X |
3 | CUM SĂ FII UN BUN COLEG - Prezentarea situaţiei la învăţătură şi disciplină; - discuții despre interacțiunile dintre elevi, despre conflictele între elevi - cooperare și competiție între elevii clasei | Dezvoltarea abilităților de socializare ale elevilor | Sala de clasă | XI |
4 | ROLUL FAMILIEI ŞI AL ŞCOLII PRIVIND LECTURA - Analiza progreselor/regreselor obţinute la învăţătură; sfaturi pentru ameliorarea regreselor; | - cultivarea interesului pentru lectură; | Sala de clasă | XII |
5 | TIMPUL LIBER AL ELEVILOR -Discuţii libere | Conștientizarea importanței activităților extrașcolare, și a timpului liber pentru repaus | Sala de clasă | I |
6 | FĂRĂ AGRESIVITATE ÎN RELAŢIA PĂRINTE-ELEV, ELEV-ELEV - Prezentarea situaţiei la învăţătură şi disciplină; analiza comportamentelor şi a reacţiilor la sarcinile şcolare; - Discuţii privind efectuarea unei excursii şcolare; - „Fără agresivitate în relaţia părinte-elev, elev-elev” - Discutţii libere | Informarea părinților c privire la comportamentele indezirabile și a modalităților de eliminare a acestora | Sala de clasă | II |
7 | DEFICIENŢE LE DE ÎNVĂȚARE Prezentarea situaţiei la învăţătură şi disciplină; analiza comportamentelor şi a reacţiilor la sarcinile şcolare; - Discuţii libere | Dezvoltarea capacității de receptare și reactualizare a informațiilor | Sala de clasă | III |
8 | RESPONSABILITATE ȘI INDEPENDENȚĂ Discuții despre responsabilitățile elevilor în familie și în școală | Creșterea responsabilității elevilor | Sala de clasă | IV |
9 | LA FINAL DE AN ȘCOLAR - prezentarea situației finale la învățătură | -informarea părinţilor despre rezultatele şcolare finale ale elevilor | Sala de clasă | V |