FIŞĂ DE CARACTERIZARE PSIHOPEDAGOGICĂ
I. DATE PERSONALE
1. Numele şi prenumele . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2. Data şi locul naşterii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Domiciliul .. .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Clasa . . . . . . . . . .
II. STRUCTURA FAMILIEI
1. Numele şi prenumele părinţilor mama . . . .. . . . . . . . . . . . . tata . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2. Atitudinea familiei faţă de copil: . . . .i . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. CARACTERISTICI PSIHOMOTRICE
1. Lateralitate : .. . . . . . . . . . .2. Culorile cunoscute: . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Formele geometrice cunoscute: . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Orientare spaţio-temporală . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
5. Păstrează echilibrul ortostatic
III. PROCESELE COGNITIVE ŞI STILUL DE MUNCĂ INTELECTUALĂ
1. Nivelul de inteligenţă:
Q.I. =
2. Memoria: . .; . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3. Atenţia: . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4. Limbajul:
- vocabular bogat; - exprimare frumoasă şi corectă; | - exprimare uşoară şi corectă; | - vocabular redus; - exprimare greoaie; | - vocabular foarte sărac; - exprimare incorectă. |
x |
[ ] prezintă tulburări de pronunţie (dislalii);
[ ] alte menţiuni . ... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ..
5. Stilul de muncă:
[ ] organizat;
[ ] inegal, cu fluctuaţii în salturi;
[ ] neglijent, copiază temele de la alţii;
[ ] mari lacune în cunoştinţe, rămâneri în urmă la învăţătură şi la alte activităţi;
IV. CONDUITA ELEVULUI LA LECŢIE ŞI ÎN CLASĂ
1. Conduita la lecţie:[ ] atent, participă activ, cu interes;
[ ] atenţia şi interesul inegale, fluctuante;
[ ] de obicei pasiv, aşteaptă să fie solicitat;
[ ] prezent numai fizic, cu frecvente distrageri
2. Purtarea în general:
[ ] exemplară, ireproşabilă;
[ ] corectă, cuviincioasă, bună;
[ ] cu abateri comportamentale relativ frecvente, dar nu grave;
[ ] abateri comportamentale grave, devianţă.
V. CONDUITA ÎN GRUP, INTEGRAREA SOCIALĂ A ELEVULUI
1. Participarea la viaţa de grup:[ ] mai mult retras, rezervat, izolat, puţin comunicativ;
[ ] participă la activitatea de grup numai dacă este solicitat;
[ ] este în contact cu grupul, se integrează, dar preferă sarcinile executive;
[ ] caută activ contactul cu grupul, sociabil, comunicativ, stabileşte uşor relaţii, vine cu idei şi propuneri;
[ ] activ, sociabil, comunicativ, cu iniţiativă, bun organizator al grupului.
2. Cum este văzut de colegi:
[ ] bun coleg, sensibil, te înţelegi şi te împrieteneşti uşor cu el;
[ ] bun coleg, săritor la nevoie, te poţi bizui pe el;
[ ] preocupat mai mult de sine, individualist, egoist.
3. Colegii îl apreciază pentru:
[ ] rezultatele la învăţătură;
[ ] pentru că este prietenos, apropiat.
VI. TRĂSĂTURI DE PERSONALITATE
1. Temperamentul:[ ] puternic exteriorizat, impulsiv, nestăpânit, inegal, iritabil, uneori agresiv, activ, rezistent la solicitări, cu tendinţe de dominare a altora;
[ ] exteriorizat, energic, vioi, mobil, echilibrat, uşor adaptabil, vorbăreţ, guraliv, nestatornic;
[ ] calm, controlat, reţinut, lent, uneori nepăsător, mai greu adaptabil, rezistent la solicitări repetitive;
[ ] hipersensibil, interiorizat, retras, nesigur, anxios;
[ ] tip combinat.
2. Emotivitate (simplă):
[ ] foarte emotiv, excesiv de timid, emoţiile îi perturbă activitatea;
[ ] emotiv, dar fără reacţii dezadaptative;
[ ] neemotiv, îndrăzneţ.
3. Dispoziţie afectivă predominantă:
[ ] vesel, optimist;
[ ] mai mult trist, deprimat.
4. Însuşiri aptitudinale:
[ ] lucrează repede, rezolvă uşor şi corect sarcinile de învăţare;
[ ] rezolvă corect, dar consumă mai mult timp şi investeşte mai mult[ energie<
[ ] lucrează greoi, cu erori, nu se încadrează în timp;
5. Trăsături de caracter în devenire:
a) atitudini faţă de muncă:
[ ] pozitive
[ ] negative
b) atitudini faţă de alţii:
[ ] pozitive
[ ] negative
c) atitudini faţă de sine:
[ ] pozitive
[ ] negative
RECOMANDĂRI EDUCATIVE
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .