sâmbătă, 31 august 2013

planificare anuala consiliere si orientare clasa VI deficiente severe profunde asociate

Un model de planificare pentru învățământul special la disciplina Consiliere și Orientare. Acest model este pentru planificarea anuală, pentru o clasă a VI-a, clasă cu elevi cu deficiențe severe, doar poate fi folosit ca model și pentru alte clase din învățământul special. Respectă programa Consiliere și orientare, și a fost folosit pentru anul școlar 2012 - 2013
Exemplu:
Aria Curriculară: CONSILIERE ȘI ORIENTARE

Disciplina: CONSILIERE

Clasa:  VI-B / Prof: ......

36 săpt / 1 ore pe săptămână =  35 ore
Aprobat,

Director: ………………………
Șef Comisie: Prof...... ……………

PLANIFICARE ANUALĂ 2012 – 2013

nr crt UNITĂŢI DE ÎNVĂŢARE OBIECTIVE/COMPETENŢE NR. DE ORE
I.

1.
Organizarea şi educarea colectivului de elevi

Clasa noastră, o mică familie

Cunoaşterea şi organizarea colectivului clasei
6 ore

1
2. Ce fac eu? 1
3. Ce înseamnă să fii elev? Prelucrarea şi respectarea regulamentului clasei şi al şcolii 1
4. Regulile clasei noastre 1
5. Grupurile din care facem parte Formarea şi educarea deprinderilor de interacţiune socială în cadrul grupurilor de apartenenţă 1
6. Fii bun coleg! 1
II.

1.
Dezvoltarea capacităţii de valorizare maximă a potenţialului elevilor

Cine sunt, cine eşti


Formarea şi educarea capacităţii de autocunoaştere şi a cunoaşterii celorlalţi
8 ore

1
2 Cum aş vrea să fiu 1
3. Ce fac astăzi Formarea unor priceperi, deprinderi de muncă, a unui stil de muncă adecvat posibilităţilor lor 1
4. Ne mulţumesc rezultatele muncii noastre? 1
5. Vreau să fiu primul! 1
6. Suntem harnici, suntem pricepuţi 1
7. Ce vrei să devii? Identificarea şi afirmarea preferinţelor, a intereselor pentru diferite profile ocupaţionale 1
8. Ce ştii despre meserii? 1
III.

1.
Cunoaşterea şi respectarea valorilor fundamentale ale societăţii democratice

Avem drepturi dar şi obligaţii


Cunoaşterea drepturilor copilului
11 ore

1
2. Fapte bune, fapte rele Cunoaşterea şi respectarea regulamentelor, legilor şi instituţiilor statului 1
3. Respectă ca să fii respectat! 1
4. România, te iubesc! Cunoaşterea simbolurilor ţării şi a identităţii naţionale 1
5. Lucrul bine făcut Educarea în spiritul respectului faţă de munca de calitate 1
6. Timpul în mijlocul naturii Educarea pentru petrecerea, în mod plăcut şi util, a timpului liber 1
7. Cum ne purtăm? Educarea unor trăsături de caracter 1
8. Politeţea nu este haină de sărbătoare 1
9. Familia mea Pregătirea pentru viaţa de familie 1
10. Şi eu îmi ajut părinţii 1
11. Natura este prietena noastră Formarea şi dezvoltarea unor comportamente ecologice 1
IV.
1.
Cunoaşterea şi respectarea regulilor privind securitatea personalǎ

Cum ne păstrăm sănătatea?

Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă personală şi colectivă
10 ore
1
2. Doctorul Sănătate 1
3. Focul, prieten şi duşman Cunoaşterea pericolelor (substanţe nocive, focul, accidente etc.) şi formarea de conduite preventive 1
4. Cu focul nu e de jucat 1
5. Atenţie la semafor! Cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie rutieră 1
6. Să circulăm corect 1
7. Ce facem în caz de ...? Formarea comportamentelor de apărare în caz de catastrofe naturale (incendii, cutremure, inundaţii) 1
8. Alo, 112?! 1
9. Fără violenţă! Formarea şi dezvoltarea unor comportamente preventive faţă de factorii de risc care conduc la delincvenţa juvenilă: agresivitate, violenţă, abuz, furt, devianţă, trafic de fiinţe etc. 1
10. Al meu, al tău, al nostru 1

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.