Exemplu:
Aria Curriculară: CONSILIERE ȘI ORIENTARE Disciplina: CONSILIERE Clasa: VI-B / Prof: ...... 36 săpt / 1 ore pe săptămână = 35 ore | Aprobat, Director: ……………………… Șef Comisie: Prof...... …………… |
PLANIFICARE ANUALĂ 2012 – 2013
nr crt | UNITĂŢI DE ÎNVĂŢARE | OBIECTIVE/COMPETENŢE | NR. DE ORE |
I. 1. | Organizarea şi educarea colectivului de elevi Clasa noastră, o mică familie | Cunoaşterea şi organizarea colectivului clasei | 6 ore 1 |
2. | Ce fac eu? | 1 | |
3. | Ce înseamnă să fii elev? | Prelucrarea şi respectarea regulamentului clasei şi al şcolii | 1 |
4. | Regulile clasei noastre | 1 | |
5. | Grupurile din care facem parte | Formarea şi educarea deprinderilor de interacţiune socială în cadrul grupurilor de apartenenţă | 1 |
6. | Fii bun coleg! | 1 | |
II. 1. | Dezvoltarea capacităţii de valorizare maximă a potenţialului elevilor Cine sunt, cine eşti | Formarea şi educarea capacităţii de autocunoaştere şi a cunoaşterii celorlalţi | 8 ore 1 |
2 | Cum aş vrea să fiu | 1 | |
3. | Ce fac astăzi | Formarea unor priceperi, deprinderi de muncă, a unui stil de muncă adecvat posibilităţilor lor | 1 |
4. | Ne mulţumesc rezultatele muncii noastre? | 1 | |
5. | Vreau să fiu primul! | 1 | |
6. | Suntem harnici, suntem pricepuţi | 1 | |
7. | Ce vrei să devii? | Identificarea şi afirmarea preferinţelor, a intereselor pentru diferite profile ocupaţionale | 1 |
8. | Ce ştii despre meserii? | 1 | |
III. 1. | Cunoaşterea şi respectarea valorilor fundamentale ale societăţii democratice Avem drepturi dar şi obligaţii | Cunoaşterea drepturilor copilului | 11 ore 1 |
2. | Fapte bune, fapte rele | Cunoaşterea şi respectarea regulamentelor, legilor şi instituţiilor statului | 1 |
3. | Respectă ca să fii respectat! | 1 | |
4. | România, te iubesc! | Cunoaşterea simbolurilor ţării şi a identităţii naţionale | 1 |
5. | Lucrul bine făcut | Educarea în spiritul respectului faţă de munca de calitate | 1 |
6. | Timpul în mijlocul naturii | Educarea pentru petrecerea, în mod plăcut şi util, a timpului liber | 1 |
7. | Cum ne purtăm? | Educarea unor trăsături de caracter | 1 |
8. | Politeţea nu este haină de sărbătoare | 1 | |
9. | Familia mea | Pregătirea pentru viaţa de familie | 1 |
10. | Şi eu îmi ajut părinţii | 1 | |
11. | Natura este prietena noastră | Formarea şi dezvoltarea unor comportamente ecologice | 1 |
IV. 1. | Cunoaşterea şi respectarea regulilor privind securitatea personalǎ Cum ne păstrăm sănătatea? | Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă personală şi colectivă | 10 ore 1 |
2. | Doctorul Sănătate | 1 | |
3. | Focul, prieten şi duşman | Cunoaşterea pericolelor (substanţe nocive, focul, accidente etc.) şi formarea de conduite preventive | 1 |
4. | Cu focul nu e de jucat | 1 | |
5. | Atenţie la semafor! | Cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie rutieră | 1 |
6. | Să circulăm corect | 1 | |
7. | Ce facem în caz de ...? | Formarea comportamentelor de apărare în caz de catastrofe naturale (incendii, cutremure, inundaţii) | 1 |
8. | Alo, 112?! | 1 | |
9. | Fără violenţă! | Formarea şi dezvoltarea unor comportamente preventive faţă de factorii de risc care conduc la delincvenţa juvenilă: agresivitate, violenţă, abuz, furt, devianţă, trafic de fiinţe etc. | 1 |
10. | Al meu, al tău, al nostru | 1 |