luni, 19 august 2013

proiect activitate extracurriculara: bun venit la scoala

Exemplu de proiect de activitate extracurriculară, de început de an școlar, cu tema "Bun venit la școală"

TEMA: Bun venit la școală

ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ

Argument:
Prima zi de școală este prilej de bucurie pentru elevi deoarece se întâlnesc cu colegii și cu profesorii, dar și un eveniment frustrant pentru unii. Schimbarea claselor, a profesorilor, pot genera stări de frustrare, de aceea activitățile extracurriculare din primele zile au în primul rând în vedere dezvoltarea interacțiunii între elevi, prin exerciții de cunoaștere și autocunoaștere. De asemenea, se are în vedere dezvoltarrea unui climat cald, securizant pentru elevi, pentru ca aceștia să vină cu plăcere la ore.

SCOPUL ACTIVITĂŢII:

Cunoașterea elevilor, a punctelor slabe și forte ale acestora, a interacțiunilor dintre ei și ceilalți colegi

PROFESOR PSIHOPEDAGOG: VOINEA MARIUS-IONEL

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

- Să cunoască numele colegilor
- Să manifeste comportamente dezirabile față de colegii noi
- Să arate înțelegere și empatie față de problemele colegilor
- Să lucreze în echipă, să coopereze în realizarea activităților școlare și exrtrașcolare

STRATEGII DIDACTICE:

Mijloace şi procedee: problematizarea, observaţia, conversaţia, explicaţia, demonstraţia, memorizarea, recitarea, turul galeriei.

Forme de organizare: frontal, individual.

LOCUL ÎN CARE SE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA: Sala de clasa
Tematica activităților:

1. Festivitatea de deschidere a anului școlar la care participă toate cadrele didactive și toți elevii școlii
2. Actitivăți de intercunoaștere. Prezentarea profesorilor. Prezentarea profesorului diriginte al clasei
3. Jocuri de cunoaștere a elevilor
„Jocul este un factor important al socializării copilului, deoarece acesta, potrivit unor reguli scrise sau nu, îi determină pe copii să se cunoască mai bine, să comunice mai mult, să se simtă bine unul cu celălalt şi să dorească acest lucru.
Jocurile au rol important în dezvoltarea fizică, intelectuală, morală şi estetică a copiilor. Jocul este pentru el la fel de important ca munca pentru adulţi, îi îmbunătăţeşte capacitatea de comunicare, îl determină să se implice în cât mai multe activităţi, făcând posibilă, dezvoltarea armonioasă a personalităţii acestuia. „
Exemple de jocuri:
* Spune-mi numele
- Mărimea unui grup este de la 10 până la 30 de participanţi
- Timp de desfăşurare: 15 minute.
- Materiale: un rulou de hârtie sau un obiect similar ( inofensiv).
- Obiective:
- A însuşi numele tuturor participanţilor.
- Procedură:
Jocul se desfăşoară într-un ritm rapid. Tot grupul formează un cerc. Cineva merge în centru, cu ruloul de hârtie. O altă persoană din cerc spune un nume şi respectivul individ trebuie să reuşească să spună alt nume, înaintea celui din centru. În caz contrar, „ primeşte” o pedeapsă şi se schimbă cu locurile. Jocul continuă, persoana din centru numind pe altcineva

*Trenul numelor
- Mărimea unui grup este de la 10 până la 30 de participanţi
- Timp de desfăşurare: 15 minute.
- Materiale: nimic.
- Obiective:
- A însuşi numele într-o formă dinamică.
- Procedură:
Jocul trebuie să se desfăşoare rapid. Toţi se plimbă prin sală până când animatorul strigă o cifră. Trebuie să se formeze grupuri din numărul respectiv de persoane şi acestea să-şi spună numele în cadrul grupurilor formate. Apoi, persoanele se separă şi se plimbă din nou ( acţiunile se repetă).

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.