Un exemplu orientativ de planificre pe unități de învățare pentru Consiliere și orientare, clasa a VI-a, învățământ special, pentru o clasă cu elevi cu deficiențe severe, profunde asociate.
Nr. Crt | Conținuturi | Obiective și competențe | Unități de învățare | Data | Resurse | Evaluare |
Clasa noastră, o mică familie | Cunoaşterea şi organizarea colectivului clasei | Organizarea şi educarea colectivului de elevi | 21 IX | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |
Ce fac eu? | 28 IX | Fișe de lucru | Orală | |||
Ce înseamnă să fii elev? | Formarea şi educarea deprinderilor de interacţiune socială în cadrul grupurilor de apartenenţă | 5 X | Fișe de lucru | Orală | ||
Regulile clasei noastre | 12 X | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |||
Cine sunt, cine eşti | Formarea şi educarea capacităţii de autocunoaştere şi a cunoaşterii celorlalţi | Dezvoltarea capacităţii de valorizare maximă a potenţialului elevilor | 19 X | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |
Ce fac astăzi | Formarea unor priceperi, deprinderi de muncă, a unui stil de muncă adecvat posibilităţilor lor | 26 X | Fișe de lucru | Orală | ||
Vreau să fiu primul! | 2 XI | Fișe de lucru | Orală | |||
Ce vrei să devii? | 9 XI | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |||
Fapte bune, fapte rele | Cunoaşterea şi respectarea regulamentelor, legilor şi instituţiilor statului | Cunoaşterea şi respectarea valorilor fundamentale ale societăţii democratice | 16 XI | Fișe de lucru | Orală | |
Cum ne purtăm? | Educarea unor trăsături de caracter | 23 XI | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Familia mea | Pregătirea pentru viaţa de familie | 30 XI | Fișe de lucru | Orală | ||
Cum ne păstrăm sănătatea? | Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă personală şi colectivă | Cunoaşterea şi respectarea regulilor privind securitatea personală | 7 XII | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |
Focul, prieten şi duşman | Cunoaşterea pericolelor (substanţe nocive, focul, accidente etc.) şi formarea de conduite preventive | 14 XII | Fișe de lucru | Orală | ||
Atenţie la semafor! | Cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie rutieră | 21 XII | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Semestrul II | ||||||
Ce facem în caz de ...? | Formarea comportamentelor de apărare în caz de catastrofe naturale (incendii, cutremure, inundaţii) | Cunoaşterea şi respectarea regulilor privind securitatea personală | 18 I | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |
Grupurile din care facem parte | Formarea şi educarea deprinderilor de interacţiune socială în cadrul grupurilor de apartenenţă | Organizarea şi educarea colectivului de elevi | 25 I | Materiale video | Orală | |
Fii bun coleg! | 1 II | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |||
Cum aş vrea să fiu | Formarea şi educarea capacităţii de autocunoaştere şi a cunoaşterii celorlalţi | Dezvoltarea capacităţii de valorizare maximă a potenţialului elevilor | 8 II | Materiale video | Orală | |
Suntem harnici, suntem pricepuţi | Formarea unor priceperi, deprinderi de muncă, a unui stil de muncă adecvat posibilităţilor lor | 15 II | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Ce ştii despre meserii? | Identificarea şi afirmarea preferinţelor, a intereselor pentru diferite profile ocupaţionale | 22 II | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Avem drepturi dar şi obligaţii | Cunoaşterea drepturilor copilului | Cunoaşterea şi respectarea valorilor fundamentale ale societăţii democratice | 1 III | Materiale video | Orală | |
Respectă ca să fii respectat | Cunoaşterea şi respectarea regulamentelor, legilor şi instituţiilor statului | 8 III | Materiale video | Orală | ||
România, te iubesc! | Cunoaşterea simbolurilor ţării şi a identităţii naţionale | 15 III | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Lucrul bine făcut | Educarea în spiritul respectului faţă de munca de calitate | 22 III | Fișe de lucru | Orală | ||
Timpul în mijlocul naturii | Educarea pentru petrecerea, în mod plăcut şi util, a timpului liber | 29 III | Materiale video | Orală | ||
Politeţea nu este haină de sărbătoare | Educarea unor trăsături de caracter | 19 IV | Fișe de lucru | Orală | ||
Şi eu îmi ajut părinţii | Pregătirea pentru viaţa de familie | 26 IV | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Natura este prietena noastră | Formarea şi dezvoltarea unor comportamente ecologice | 3 V | Materiale video | Orală | ||
Doctorul Sănătate | Cunoaşterea şi respectarea normelor de igienă personală şi colectivă | Cunoaşterea şi respectarea regulilor privind securitatea personală | 10 V | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |
Cu focul nu e de jucat | Cunoaşterea pericolelor (substanţe nocive, focul, accidente etc.) şi formarea de conduite preventive | 17 V | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | ||
Să circulăm corect | Cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie rutieră | 24 V | Fișe de lucru | Orală | ||
Alo, 112?! | Formarea comportamentelor de apărare în caz de catastrofe naturale (incendii, cutremure, inundaţii) | 31 V | Materiale video | Orală | ||
Fără violenţă! | Formarea şi dezvoltarea unor comportamente preventive faţă de factorii de risc care conduc la delincvenţa juvenilă: agresivitate, violenţă, abuz, furt, devianţă etc. | 7 VI | Fișe de lucru | Orală | ||
Al meu, al tău, al nostru | 14 VI | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale | |||
Ne mulţumesc rezultatele muncii noastre? | Formarea unor priceperi, deprinderi de muncă, a unui stil de muncă adecvat posibilităţilor lor | Dezvoltarea capacităţii de valorizare maximă a potenţialului elevilor | 21 VI | Manual, materiale informative | Orală Aprecieri verbale |