marți, 17 ianuarie 2017

Planificare semestrială Cunoștințe despre mediu, deficienți severi, învățământ special

Un exemplu de planificare semestrială pentru disciplina "Cunoștințe despre mediu" pentru clasa a VI-a, deficienți severi, învățământ special.
Programa poate fi adaptata și pentru alte clase și grade de deficiență din învățământul special.


Nr. Crt

Unit. De învățare

Obiective competențe

Conținuturi

Resurse materiale

Metode și mijloace

Evaluare

Săpt

Obs.

1

Caracteristicile mediului social şi cultural


•Exerciţii de (re)cunoaştere a spaţiului şcolar (clasă,
cantină, cabinet medical, etc.) şi a împrejurimilor şcolii;

•Exerciţii de localizare empirică a elementelor din spaţiul
apropiat;

Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S1

S2

S3

S4


2

Caracteristicile corpurilor din mediul fizic/ natural


•Exerciţii de identificare şi descriere a caracteristicilor
observabile ale corpurilor;

•Exerciţii de grupare, clasificare în funcţie de
caracteristicile observabile;

•Exerciţii de observare dirijată şi de identificare a
stărilor corpurilor solide, lichide, gazoase;

•Exerciţii de localizare pe hartă a localităţii;

•Exerciţii de observare dirijată a unor plante;

Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S5

S6

S7

S8

S9


3

Fenomene ale naturii


•Exerciţii de recunoaştere a unor fenomene ale naturii prin
observarea lor în imagini/ în momentul producerii;

•Succesiunea zi / noapte;

§ anotimpurile

§ Lunile anului

Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S10

S11

S12

S13

S14


Semestrul II

4

Lumea vie


•Exerciţii de recunoaştere a părţilor componente ale unei
plante şi de precizare a funcţiilor lor;

•Exerciţii de observare şi identificare a fructelor şi
legumelor;

•Exerciţii de cunoaştere a unor animale şi păsări:

§Recunoaştere a părţilor corpului;

Exerciţii de observare şi identificare a animalelor
domestice şi sălbatice

Vizite la Grădina Zoologică;

Softuri educaţionale despre animale/păsări

•Exerciţii de recunoaştere a florilor;

•Schema corporală.

Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S15

S16

S17

S18

S19

S20

S21

S22

S23


5

Transformări ale naturii în cele patru anotimpuri


§ Exerciţii de identificare a celor patru anotimpuri

§ Activități specifice fiecărui anotimp

§ deosebiri între anotimpuri / obiceiuri specifice
anotimpurilor

Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S24

S25

S27

S28

S29


6

Îngrijirea şi protejarea mediului


§ Activităţi de îngrijire a spaţiului familiar;

§ Ieşiri în parc;

§ Activități de ecologizare

§ Exerciții joc materiale / obiecte refolosibile

Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S30

S31

S32

S33

S34


7

Evaluare finală



Manual, fișe de lucru,

Planșe, materiale audio / video, soft educațional

Demonstrația

Explicația

Conversația

Exercițiul

Conversația dirijată

Lucrul cu manualul

Orală,

Fișe de evaluare,

Aprecieri verbale

S35

S36


Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.