Programa poate fi adaptata și pentru alte clase și grade de deficiență din învățământul special.
Nr. Crt |
Unit. De învățare |
Obiective competențe |
Conținuturi |
Resurse materiale |
Metode și mijloace |
Evaluare |
Săpt |
Obs. |
1 |
Caracteristicile mediului social şi cultural |
•Exerciţii de (re)cunoaştere a spaţiului şcolar (clasă, cantină, cabinet medical, etc.) şi a împrejurimilor şcolii; •Exerciţii de localizare empirică a elementelor din spaţiul apropiat; |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S1 S2 S3 S4 |
||
2 |
Caracteristicile corpurilor din mediul fizic/ natural |
•Exerciţii de identificare şi descriere a caracteristicilor observabile ale corpurilor; •Exerciţii de grupare, clasificare în funcţie de caracteristicile observabile; •Exerciţii de observare dirijată şi de identificare a stărilor corpurilor solide, lichide, gazoase; •Exerciţii de localizare pe hartă a localităţii; •Exerciţii de observare dirijată a unor plante; |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S5 S6 S7 S8 S9 |
||
3 |
Fenomene ale naturii |
•Exerciţii de recunoaştere a unor fenomene ale naturii prin observarea lor în imagini/ în momentul producerii; •Succesiunea zi / noapte; § anotimpurile § Lunile anului |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S10 S11 S12 S13 S14 |
||
Semestrul II
|
||||||||
4 |
Lumea vie |
•Exerciţii de recunoaştere a părţilor componente ale unei plante şi de precizare a funcţiilor lor; •Exerciţii de observare şi identificare a fructelor şi legumelor; •Exerciţii de cunoaştere a unor animale şi păsări: §Recunoaştere a părţilor corpului; Exerciţii de observare şi identificare a animalelor domestice şi sălbatice Vizite la Grădina Zoologică; Softuri educaţionale despre animale/păsări •Exerciţii de recunoaştere a florilor; •Schema corporală. |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S15 S16 S17 S18 S19 S20 S21 S22 S23 |
||
5 |
Transformări ale naturii în cele patru anotimpuri |
§ Exerciţii de identificare a celor patru anotimpuri § Activități specifice fiecărui anotimp § deosebiri între anotimpuri / obiceiuri specifice anotimpurilor |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S24 S25 S27 S28 S29 |
||
6 |
Îngrijirea şi protejarea mediului |
§ Activităţi de îngrijire a spaţiului familiar; § Ieşiri în parc; § Activități de ecologizare § Exerciții joc materiale / obiecte refolosibile |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S30 S31 S32 S33 S34 |
||
7 |
Evaluare finală |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Demonstrația Explicația Conversația Exercițiul Conversația dirijată Lucrul cu manualul |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
S35 S36 |