Acesta este un model de planificare, dar care poate fi adaptat în funcție de deficiențele elevilor și pentru alte clase.
Planificarea este realizată după programa de Cunoștințe despre mediu.
Conținuturi |
Obiective și competențe |
Unități de învățare |
Data |
Resurse |
Evaluare |
|
Adresa mea, adresa școlii |
Identificarea unor caracteristici ale mediului social şi cultural |
Caracteristicile mediului social şi cultural |
21 IX |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
|
Recunoașterea spațiului școlar și a împrejurimilor |
28 IX |
Manual, fișe de lucru, Planșe, materiale audio / video, soft educațional |
Orală, Fișe de evaluare, Aprecieri verbale |
|||
Locuri în care am fost |
5 X |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Exerciţii de recunoaştere, în imagini sau în realitate, a unor obiective |
12 X |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Identificarea formelor corpurilor |
Identificarea unor caracteristici ale corpurilor din mediul fizic/ natural |
Caracteristicile corpurilor din mediul fizic/ natural |
19 X |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|
Ex. de grupare, după diverse caracteristici |
26 X |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Formele de relief |
2 XI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Identificarea formelor de relief |
9 XI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Corpuri solide lichide gazoase |
16 XI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Recunoașterea fenomenelor ale naturii după imagini |
Identificarea fenomenelor din mediul înconjurător |
Fenomene ale naturii |
23 XI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|
Lumina și căldura |
30 XI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Succesiunea zi noapte. Soarele. Luna stelele |
7 XII |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Exerciţii de identificare şi recunoaştere a factorilor de mediu (apa, aerul, solul) |
14 XII |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
desene, colaje tematice, expoziţii; |
21 XII |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Semestrul II
|
||||||
Plantele. Părțile componente. |
Identificarea unor caracteristici specifice lumii vii |
Lumea Vie |
18 I |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|
Recunoașterea plantelor |
25 I |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Identificarea fructelor și legumelor |
1 II |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Activit. Practice / colaje / desene |
8 II |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Îngrijirea plantelor, |
15 II |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Recunoașterea animalelor și a foloaselor lor |
22 II |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Părțile corpului unui animal / pasăre |
1 III |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Animale domestice / sălbatice |
8 III |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
„familii de animale” joc didactic |
15 III |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Identificarea anotimpurilor |
Identificarea fenomenelor din mediul înconjurător Cunoaşterea şi înţelegerea transformărilor care au loc în mediul apropiat |
Transformări ale naturii în cele patru anotimpuri |
22 III |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|
Activități specifice anotimpurilor |
29 III |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Calendarul naturii / lunile anului |
19 IV |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Apa. Stările apei |
26 IV |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Aerul. Proprietățile lui |
3 V |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Îngriirea spațiului familiar |
Formarea unor deprinderi de îngrijire şi protejare a mediului Formarea comportamentului ecologic |
Îngrijirea şi protejarea mediului |
10 V |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|
„micul ecologist” activități practice |
17 V |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Cum putem proteja mediul |
24 V |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Materiale reciclabile |
31 V |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Exerciţii de recunoaştere în imagini a unor acţiuni ale omului ce pot dăuna mediului |
7 VI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|||
Exerciții recapitulative. Lumea vie |
Identificarea fenomenelor din mediul înconjurător Cunoaşterea şi înţelegerea transformărilor care au loc în mediul apropiat Identificarea unor caracteristici specifice lumii vii |
Evaluare finală |
14 VI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |
|
Activități practice în natură |
21 VI |
Manual, fișe de lucru, Planșe, |
Orală, Fișe de evaluare, |