Unit. De învățare |
Obiective competențe |
Conținuturi |
Resurse materiale |
Metode și mijloace |
Evaluare |
Săpt |
|
Acțiuni de manipulare și cunoaștere a caracteristicilor obiectelor din mediul înconjurător |
C1 Dezvoltarea structurilor şi conduitelor perceptive motrice în vederea exprimării artistice Competenţe specifice: C1.1 Descrierea caracteristicilor obiectelor (formă, mărime, culoare) şi ale fiinţelor C1.2 Orientarea şi organizarea spaţială (direcţie, poziţie, distanţă) şi temporală C1.3 Dezvoltarea perceptiv-motrică |
Exerciţii de observare dirijată a unor obiecte din natură şi de descriere a caracteristicilor (culoare, mărime, formă) Exerciţii de desen cu tematică temporală și spațială |
Carioci, culori, acuarele, planșe de desen, manual |
exerciţiul demonstraţia, munca independentă exerciţiul de cunoaştere a materialelor şi instrumentelor |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S1 S2 |
|
Activităţi de cunoaştere şi utilizare a materialelor, instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice |
C2 Utilizarea materialelor, a instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice Competenţe specifice: C2.1 Manipularea corectă a instrumentelor şi materialelor utilizate în activităţile artistice C2.2 Dezvoltarea gesturilor plastice în scopul însuşirii unor tehnici de lucru şi a unor elemente ale limbajului plastic |
Exerciţii de diferenţiere a utilităţii instrumentelor : pensulă, cretă, ştampile, materiale alternative (dop plută, radiere decupate) Schiţare de compoziţii figurative cu ajutorul diferitelor instrumente Exerciţii de diferenţiere a gamei cromatice specifice |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S3 S4 S5 S6 S7 S8 |
|
Elemente de limbaj plastic. Compoziția ca mijloc de comunicare |
C3 Realizarea unor activităţi artistice şi concretizarea lor în plan comunicaţional Competenţe specifice: C3.1 Stimularea exprimării libere prin intermediul limbajului plastic C3.2 Realizarea unor compoziţii bazate pe reprezentări geometrice ca suport comunicaţional |
Exerciţii de armonizare a culorilor – culorile complementare Exerciţii de exersare liberă a elementelor limbajului plastic – suprafaţă decorată cu ajutorul liniei şi punctului colorat (efect pământesc-aerian) Exerciţii de lucru cu culorile reci Exerciţii de punere în corespondenţă culori calde-culori reci |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S9 S10 S11 S12 |
|
Descrierea produsului activității personale și a colegilor |
C4 Dezvoltarea simţului estetic şi a capacităţii de apreciere a activităţii artistice; Competenţe specifice: C4.1 Descrierea lucrărilor realizate C4.2 Interpretarea şi aprecierea propriei lucrări |
Exerciţii de comparare a conţinutului lucrării personale cu altele similare Exerciţii de interpretare şi apreciere a lucrărilor proprii după anumite criterii: fidelitatea trăsăturilor, proporţiei Exerciţii de comparare a conţinutului lucrării personale cu altele similare |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S13 S14 |
|
Semestrul II
|
|||||||
Acțiuni de manipulare și cunoaștere a caracteristicilor obiectelor din mediul înconjurător |
C1 Dezvoltarea structurilor şi conduitelor perceptive motrice în vederea exprimării artistice Competenţe specifice: C1.1 Descrierea caracteristicilor obiectelor (formă, mărime, culoare) şi ale fiinţelor C1.2 Orientarea şi organizarea spaţială (direcţie, poziţie, distanţă) şi temporală C1.3 Dezvoltarea perceptiv-motrică |
Exerciţii de observare dirijată a unor obiecte din natură şi de descriere a caracteristicilor (culoare, mărime, formă) Exerciţii de desen cu tematică temporală și spațială |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S15 S16 S17 S18 S19 S20 |
|
Activităţi de cunoaştere şi utilizare a materialelor, instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice |
C2 Utilizarea materialelor, a instrumentelor de lucru şi a unor tehnici specifice artelor plastice Competenţe specifice: C2.1 Manipularea corectă a instrumentelor şi materialelor utilizate în activităţile artistice C2.2 Dezvoltarea gesturilor plastice în scopul însuşirii unor tehnici de lucru şi a unor elemente ale limbajului plastic |
Exerciţii de diferenţiere a utilităţii instrumentelor : pensulă, cretă, ştampile, materiale alternative (dop plută, radiere decupate) Schiţare de compoziţii figurative cu ajutorul diferitelor instrumente Exerciţii de diferenţiere a gamei cromatice specifice |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S21 S22 S23 S24 S25 |
|
Elemente de limbaj plastic. Compoziția ca mijloc de comunicare |
C3 Realizarea unor activităţi artistice şi concretizarea lor în plan comunicaţional Competenţe specifice: C3.1 Stimularea exprimării libere prin intermediul limbajului plastic C3.2 Realizarea unor compoziţii bazate pe reprezentări geometrice ca suport comunicaţional |
Exerciţii de armonizare a culorilor – culorile complementare Exerciţii de exersare liberă a elementelor limbajului plastic – suprafaţă decorată cu ajutorul liniei şi punctului colorat (efect pământesc-aerian) Exerciţii de lucru cu culorile reci Exerciţii de punere în corespondenţă culori calde-culori reci |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S27 S28 S29 S30 S31 S32 |
|
Descrierea produsului activității personale și a colegilor |
C4 Dezvoltarea simţului estetic şi a capacităţii de apreciere a activităţii artistice; Competenţe specifice: C4.1 Descrierea lucrărilor realizate C4.2 Interpretarea şi aprecierea propriei lucrări |
Exerciţii de comparare a conţinutului lucrării personale cu altele similare Exerciţii de interpretare şi apreciere a lucrărilor proprii după anumite criterii: fidelitatea trăsăturilor, proporţiei Exerciţii de comparare a conţinutului lucrării personale cu altele similare |
Pensule, culori, creion, acuarele, paletă, foi de bloc de desen |
demonstraţia munca independentă observaţia explicaţia |
observarea sistematică a comportamentului elevilor evaluare orală individuală şi de grup prin aprecierea verbală |
S33 S34 S35 S36 |
luni, 30 ianuarie 2017
Planificare semestriala Educație Plastică - clasa a VI-a invatamant special - severi
Un exemplu de planificare semestrială pentru disciplina Educație Plastică folosită în învățământul special, la clasa a VI-a, la o clasă cu elevi cu deficiențe severe, profunde, asociate. Planificarea aste făcută după programa pentru învățământ special, este pentru clasa a VI-a dar poate fi adaptată oricărei clase în funcție de nivelul elevilor.
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...