Conținuturi / activități | Obiective și competențe | Unități de învățare | Data | Resurse | Evaluare |
Exerciţii de reprezentare imagistică a numărului/ a relaţiei spaţiale dintre obiecte Exerciţii de desenare a figurilor geometrice cunoscute |
Manipularea obiectelor şi ordonarea după anumite criterii Modificarea relaţiilor spaţiale dintre obiecte şi/ sau în raport cu propriul corp Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere |
Recapitulare | 17 IX | Manual, Fișe de lucru, Numărătoare, Planșe grafice |
Orală |
Evaluare inițială | 24 IX | Fișe de evaluare | Test scris | ||
Exerciţii de explorare a obiectelor din mediul înconjurător - exerciţii de grupare a obiectelor pe categorii (mașini, bile, beţişoare); - exerciţii de sortare şi clasificare după anumite criterii (culoare, mărime, formă etc); |
Construire de mulţimi în plan obiectual şi imagistic Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere Manipularea obiectelor şi ordonarea după anumite criterii |
Obiectele din mediul ambiant; identificarea şi gruparea lor după un criteriu: culoare, formă, dimensiune |
1 X |
Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
- exerciţii-joc de asociere a figurilor geometrice cu obiecte cunoscute (forme plane); - exerciţii de ordonare şi seriere după un criteriu, cu precizarea poziţiei într-o serie („primul”, „ultimul”, „al doilea” etc); |
8 X | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
||
Exerciţii de asociere mulţime – număr de obiecte exerciţii de numărare a obiectelor unei mulţimi cu precizarea simbolului; |
Stabilirea corespondenţei mulţime obiectuală-imagine - simbol (număr-cifră) Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere |
Mulţimi de obiecte din mediul apropiat; construire, comparare a două mulţimi cu aprecierea globală a cantităţilor |
15 X | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
- exerciţii de construire a unei mulţimi după simbolul dat; Exerciţii de recunoaştere a numărului/ cifrei |
22 X | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
||
Exerciţii de selectare a obiectelor de acelaşi fel dintr-o grupă de obiecte eterogene; formarea de perechi |
Citirea şi scrierea simbolurilor matematice elementare Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj Compararea mulţimilor de obiecte şi sesizarea schimbărilor cantitative prin creştere si descreştere |
Simboluri matematice elementare – citirea şi scrierea lor | 29 X | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
Exerciţii de numărare, în concentrul 0-100, a obiectelor/ elementelor din mulţimile construite | 5 XI | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
||
Exerciţii de utilizare spontană a numărului („Căţi ochi ai?” etc) |
12 XI | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
||
Exerciţii de însuşire a terminologiei „mai multe”, „mai puţine”, „tot atâtea” Exerciţii de comparare a două mulţimi diferite cantitativ |
19 XI | Manual Fișe de lucru Cuburi, Bețișoare, Numărătoare |
Orală, Scrisă Fișe de evaluare |
||
Exerciţii – joc de tip labirint Exerciţii completarea unui model repetitiv simplu (liniar şi din figuri geometrice) |
Identificarea poziţiei spaţiale a obiectelor Formarea de reprezentări geometrice simple |
Elemente de geometrie | 26 XI | Manual Fișe de lucru Materiale cu diverse obiecte |
Orală Scrisă |
Exerciţii de asociere a figurilor geometrice cu obiecte cunoscute | 3 XII | Manual Fișe de lucru Materiale cu diverse obiecte |
Orală Scrisă |
||
Exerciţii de asamblare a figurilor geometrice în structuri familiare („Casa”, „Omuleţul”, „Gardul”) | 10 XII | Manual Fișe de lucru Materiale cu diverse obiecte |
Orală Scrisă |
||
Exerciţii de reproducere prin desen cu ajutorul şablonului / copiere de figuri geometrice |
17 XII | Manual Fișe de lucru Materiale cu diverse obiecte |
Orală Scrisă |
||
SEMESTRUL II
|
|||||
Exerciţii de scriere a semnelor grafice, semnul plus, minus, semnul egal) | Formarea algoritmilor euristici elementari Însuşirea algoritmului unei activităţi practice cu conţinut matematic elementar Citirea şi scrierea simbolurilor matematice elementare Perceperea succesiunii evenimentelor, având drept criteriu repere obiective ale regimului de viaţă |
Noţiuni matematice elementare | 14 I | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală |
Exerciţii de scriere/ citire a cifrelor/ numerelor naturale în concentrul 0-100 | 21 I | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciţii pentru însuşirea terminologiei: „înainte”, „după”, „acum”, „pe urmă” ,, în timp ce”, „primul”, ultimul” |
28 I | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciţii de recunoştere şi citire a ceasului (orele fixe) şi a calendarului |
4 II | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciții de ordonare de mulțimi / șiruri de numere | 11 II | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Vecinii numerelor. Exerciții de completare șiruri de numere |
18 II | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciții de adunare și scădere cu suport obiectual / imagistic | 25 II | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciţii-joc de simulare a unei activităţi cu caracter practicaplicativ („La magazin”, „La piaţă”) |
4 III | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciții de adunare (scriere, citire, cu sau fără ajutor) | Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj Aplicarea de operaţii de adunare şi scădere în rezolvarea problemelor pe model acţional, imagistic, grafice |
Operaţii de adunare şi scădere în concentrul 0-1000, cu și fără trecere peste ordin | 11III | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală |
Exerciții de scădere (scriere, citire, cu sau fără ajutor) | 18 III | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Operații de adunare și scădere fără trece peste ordin | 25 III | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Jocuri didactice de adunare și scădere. | 15 IV | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Rezolvarea de probleme simple prin operații de adunare | 22 IV | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Rezolvarea de probleme simple prin operații de scădere | 29 IV | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Înțelegerea conceptului de înmulțire | 6 V | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Înmulțirea ca adunare repetată | 13 V | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciţii de identificare a unităţii monetare şi a unităţilor de măsură |
Operarea cu unităţi de măsură elementare: leu/ ban, kilogram/ gram, metru/ centimetru, kilometru, ora/ zi/ an, litru | Unităţi de măsura elementare: leu/ ban, kilogram/ gram, metru/ centimetru, kilometru, ora/ zi /an, litru |
20 V | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală |
Exerciţii-joc de măsurare a diverse obiecte + Joc didactic | 27 V | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciţii de măsurare, cântărire, cumpărare +Joc didactic: La Magazin | 3 VI | Manual, Fișe de lucru, Planșe ajutătoare |
Orală | ||
Exerciții recapitulative | Formarea noţiunilor matematice elementare, bazate pe acţiuni obiectuale, însoţite de limbaj Aplicarea de operaţii de adunare şi scădere în rezolvarea problemelor pe model acţional, imagistic, grafic |
Evaluare finală | 10 VI | Planșe, manual, Materiale diverse |
Orală |
Evaluare finală | 17 VI | Fișe de evaluare | Test de evaluare |
joi, 5 septembrie 2013
planificare matematica pe unitati de invatare deficiente severe clasa a VI-a
Exemplu de planificare pentru disciplina matematică, pentru clasa a VI-a pentru clasele cu elevi cu deficiențe severe. Planificare este făcută după programa pentru matematică pentru deficiențe severe, și este detalierea planificării semestriale la matematică pentru învățământul special, clasa a VI-a
Joc online - adunarea in concentrul 0-5
Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.
-
Exemplu de proces verbal încheiat in urma unei activități de consiliere cu părinții elevilor unei clase cu deficiențe severe din învățământu...
-
Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai b...
-
Un proiect de activitate extracurriculară pentru învățământul special, pentru o clasa cu deficiente severe, profunde, asociate, cu tema: &qu...