vineri, 15 septembrie 2017

Fișă de lucru pentru învățământ special, poezie Chipul Patriei

Poezia Chipul Patriei adaptată pentru clasa a VI-a din învățământul special. Este vorba de o clasă de elevi cu deficiențe moderate.
Fișele de lucru constau într-un document cu textul poeziei, scris cu fonturi de dimensiuni diferite și însoțite de suport vizual și o prezentare power point cu poezia chipul patriei. Planșa este făcută pentru elevi din învățământul special, cu deficiențe moderate. Fiecare vers al poeziei Chipul Patriei este însoțit de suport vizual.

miercuri, 13 septembrie 2017

Test de evaluare inițială / finală pentru Citire Scriere comunicare, învățământ special, severi.

Un alt model de test de evaluare inițială - sau finală - pentru disciplina Citire Scriere Comunicare pentru clasa a VI-a, severi, învățământ special. Testul poate di adaptat, modificat în funcție de specificul și de nivelul clasei. Sau poate fi combinat cu celelalte teste. Dacă nu puteți descărca fișierul contactați-mă și - în limita timpului disponibil - le voi trimite pe email

Testare inițială / finală Citire Scriere Comunicare clasa VI, severi, inv. special

Două exemple de teste de evaluare inițială sau finală pentru învățământul special. Testele de evaluare sunt pentru clasa a VI-a, dar pot fi folosite și la alte clase sau deficiențe dacă sunt adaptate corespunzător. Testele sunt la disciplina "Limba și literatura Română" sau "Citire scriere comunicare". Testul cuprinde două variante: una mai simplă pentru elevii care au un nivel mai scăzut și una mai complexă pentru elevii care sunt la nivelul programei pentru severi. Testele pot fi adaptate pentru elevi sau pot fi folosite: versiunea 1 pentru elevii cu deficiențe severe iar versiunea 2 pentru elevii cu deficiențe mnoderate.
Notă: la pct 2, cerința originală era: Unește punctele iar literele erau desenate punctat cu un font de genul: KG Primary Dots . Dacă aveți fonturi cu puncte puteți modifica sau dacă nu, mergeți pe recunoașterea literelor.

Testare inițială clasa a Vi-a învățământ special, Cunoștințe despre mediu.

Un model de testare inițială sau testare finală pentru învățământul special. Testul este pentru elevii cu deficiențe severe, de la clasa a VI-a, pentru disciplina Cunoștințe despre mediu; dar poate fi folosit și la alte clase.

Evaluare inițială Limba Română învățământ special, deficiențe moderate, clasa VII

Un scurt model de test de evaluare inițială pentru disciplina Limba Română pentru elevi cu deficiențe moderate din învțământul special. Testul poate fi adaptat și altor categorii de deficiențe sau altor clase. Este un test simplu de evaluare care chiar dacă nu respectă structura pe itemi a unui test clasic, poate fi folosit în învățământul special și ca test de evaluare inițială:

Testare inițială Cunoștințe despre mediu Învățământ special deficiențe moderate


Un exemplu de testare inițială  sau evaluare pentru disciplina Cunoștințe despre mediu, clasa a VII-a, deficiențe moderate, dar care, în funcție de nivelul clasei, poate fi folosit și pentru deficiențe severe sau pentru clasa a VI-a. Acest test este doar un model orientativ. Nu respectă specificațiile unui test de evaluare inițială dar poate fi folosit ca atare.

marți, 12 septembrie 2017

Testare inițială matematică învățământ special, deficiențe moderate

Un scurt exemplu de test de evaluare pentru o clasă a VII-a din învățământul special, pentru elevi cu deficiențe moderate. Poate fi utilizat și pentru severi sau pentru clasa VI-a, în funcție de nivelul elevilor. Testul este adaptat și nu respectă structura unui test de evaluare inițială (cu itemi obiectivi, semiobiectivi și subiectivi) dar l-am folosit în învățământul special fără probleme.

marți, 5 septembrie 2017

Planificare consiliere și orientare clasa VII invațamant special deficiențe severe

Model de planificare anuală pentru disciplina "Consiliere și Orientare", aria Curriculară Consiliere, pentru elevii din învățământul special. Planificarea este făcută după programa "Consiliere și orientare pentru elevii cu deficiențe severe, profunde, asociate" și este adaptată specificului clasei. Planificarea este făcută pentru elevii de clasa a VII-a din învățământul special, dar poate fi folosită și la alte clase.

luni, 6 februarie 2017

Model proces verbal activitate extracurriculară -omul sfințește locul- școala altfel

Model de proces verbal pentru activitatea Omul sfințește locul, încheiat în cadrul programului Școala Altfel, să știi mai multe să fii mai bun, din anul școlar 2011 - 2012. Modelul de proces verbal se referă doar la activitatea Omul sfințește locul, și este din anul școlar 2012, este doar un model orientativ.

Omul sfințește locul - proiect activitate extracurriculară. școala altfel, 2011-2012

Un model de proiect de activitate extracurriculară cu tema "Omul sfințește locul". Proiectul de activitate extracurriculară este din cadrul săptămânii Școala altfel, să știi mai multe să fii mai bun din anul școlar 2011 - 2012 (este primul an școlar în care a existat săptămâna "Școala altfel, să știi mai multe să fii mai bun" pe atunci numindu-se doar Școala altfel. Este doar un model orientativ de activitate, având în vedere că a fost realizat în 2012.

Joc online - adunarea in concentrul 0-5

Un mic joc online pentru copiii din învățământul special, pentru exersarea adunărilor în concentrul 0-5.