TEMA: PERSONALITĂȚI ISTORICE
ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ (ACTIVITATE INTEGRATĂ)
Argument:
De-a lungul timpului, omenirea a avut șansa să se bucure de existența unor personalități care au strâns comori de înțelepciune, la care generații de-a rândul au apelat pentru a-și hrăni sufletul și mintea. Ne bucurăm astăzi de roadele muncii multor români celebri. Merită să cunoaștem efortul lor, dar mai ales să încercăm să fim la înălțimea lor prin realizările noastre.
SCOPUL ACTIVITĂŢII:
Informativ:
Dezvoltarea interesului pentru istoria patriei.
Cunoașterea personalităților istorice marcante ale țării noastre, precum și a contribuției lor la dezvoltarea țării.
Formativ:
Foamarea unei atitudini pozitive față de istoria neamului, față de valorile promovate.
Educativ:
Sensibilizarea elevilor pentru a înțelege importanța studierii istoriei, pentru a cunoaște mai multe desprre unele momente importante ale istoriei noastre
PROFESOR PSIHOPEDAGOG: VOINEA MARIUS-IONEL
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 – motivarea elevilor pentru autorealizare, având drept model personalități din România care și-au adus contribuția în istorie
O2 – dezvoltarea la elevi a sentimentului de mândrie națională;
O3 – cunoașterea principalelor personalități istorice și a realizărilor acestora
O4 – realizarea unui colaj cu informații și fotografii despre personalitățile istorice și principalele realizări ale acestora.
STRATEGII DIDACTICE:
Mijloace şi procedee: problematizarea, observaţia, conversaţia, explicaţia, demonstraţia, memorizarea
Mijloace didactice: fișe de lucru, materiale pentru realizarea de colaje cu personalități istorice, prezentări grafice, prezentare video.
Forme de organizare: frontal, individual.
LOCUL ÎN CARE SE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA: Bibliotecă
ACTIVITATE EXTRACURRICULARĂ (ACTIVITATE INTEGRATĂ)
Argument:
De-a lungul timpului, omenirea a avut șansa să se bucure de existența unor personalități care au strâns comori de înțelepciune, la care generații de-a rândul au apelat pentru a-și hrăni sufletul și mintea. Ne bucurăm astăzi de roadele muncii multor români celebri. Merită să cunoaștem efortul lor, dar mai ales să încercăm să fim la înălțimea lor prin realizările noastre.
SCOPUL ACTIVITĂŢII:
Informativ:
Dezvoltarea interesului pentru istoria patriei.
Cunoașterea personalităților istorice marcante ale țării noastre, precum și a contribuției lor la dezvoltarea țării.
Formativ:
Foamarea unei atitudini pozitive față de istoria neamului, față de valorile promovate.
Educativ:
Sensibilizarea elevilor pentru a înțelege importanța studierii istoriei, pentru a cunoaște mai multe desprre unele momente importante ale istoriei noastre
PROFESOR PSIHOPEDAGOG: VOINEA MARIUS-IONEL
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1 – motivarea elevilor pentru autorealizare, având drept model personalități din România care și-au adus contribuția în istorie
O2 – dezvoltarea la elevi a sentimentului de mândrie națională;
O3 – cunoașterea principalelor personalități istorice și a realizărilor acestora
O4 – realizarea unui colaj cu informații și fotografii despre personalitățile istorice și principalele realizări ale acestora.
STRATEGII DIDACTICE:
Mijloace şi procedee: problematizarea, observaţia, conversaţia, explicaţia, demonstraţia, memorizarea
Mijloace didactice: fișe de lucru, materiale pentru realizarea de colaje cu personalități istorice, prezentări grafice, prezentare video.
Forme de organizare: frontal, individual.
LOCUL ÎN CARE SE DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA: Bibliotecă
Momentele lecţiei/ Durata
|
Ob.
Op.
|
Elemente esenţiale de conţinut
|
Strategia didactică
|
Metode de evaluare formativă
|
||
Metode
|
Mijloace
|
Forme de organizare
|
||||
1.Momentul
organizatoric
5 min.
|
Se pregătește clasa pentru activitate
se distribuie materialele necesre elevilor, se pregătesc mijloacele audio – video ce se vor folosi în cadrul activității |
conversaţia | Monitor, proiector, planșe, fișe de lucru | frontal | ||
2.Captarea şi orientarea atenţiei
5 min
|
O1
|
Se prezintă elevilor tema activității: personalități istorice. Pentru captarea atenției se va prezenta un film cu secvente din principalele filme istorice românești: Burebista, Decebal, Mircea, Mihai Viteazul, Vlad Țepeș, Ștefan cel Mare, etc. | conversaţia
euristică |
Monitor, (proiector)
materiale grafice |
frontal | observarea sistematică a comportamen-tului elevului |
3.Anunţarea
temei noi şi a
obiectivelor
urmărite
3 min.
|
O1 O2
|
Elevii vor fi aunuțați că vor juca un joc, „recunoașteți personajul”. Ei vor trebui să recunoască personajul pe baza unei imagini sau a unui fragment video. Apoi vor trebui să precizeze principalele realizări ale acelui personaj | Conversaţia | frontal | observarea sistematică a comportamen-tului elevului | |
4.Reactualizarea cunoștințelor anterioare
7 min
|
O1 O2
|
Se reactualizează cunoștințele elevilor legate de istorie.
Elevii vor fi întrebați ce personalități din istorie cunosc
ei, ce domnitori au fost în țările române, etc.
De asemenea, elevii își vor aminti principalele realizări ale acestor personalități, precum și (acolo unde este pozibil) anii în care au domnit. |
Conversația, exercițiul | frontal | observarea sistematică a comportamen-tului elevului | |
5 Prezentarea materialului stimul
15 min
|
O1 O2 O3 O4
|
Se începe prin exerciții de dezvoltare a vocabularului:
Profesorul citește un fragment dintr-o operă istorică, elevii trebuind să rezume ceea ce au auzit. Apoi se prezintă planșe cu personalitățile istorice și fiecare elev va trebui să recunoască personajul după imagine, sau după fragmentul video (acolo unde este cazul) După terminarea prezentării, elevii primesc câte o planșă de lucru. Planșele sunt realizate astfel încât să îmbine activitățile practice cu abilitățile de scris – citit. Elevii vor realiza colajul cu personalități istorice pe planșe, apoi vor scrie sub fiecare personalitate aleasă, numele, și câteva informații despre aceasta. |
Jocul didactic
conversaţia explicaţia exerciţiul lectura |
Calculatorul
texte specifice fotografii realizate anterior |
Frontal
individual frontal individual in cadrul grupelor Frontală frontală |
Instruirea asistată de calculator
observarea sistematică a comportamen-tului elevului observarea sistematică a comportamen-tului elevului |
5.Obţinerea performanţei
5 min
|
3.1
|
Elevii vor realiza sarcinile pe care le au, apoi le vor prezenta în fața clasei | ||||
6.Evaluare
3min.
|
3.2
3.3
|
Se vor face aprecieri referitoare la modul de desfăşurare a activităţii. | conversaţia | frontal | observarea sistematică a comportamen-tului elevului | |
7.Încheierea activităţii
2 min.
|
Elevii vor prinde lucrările realizate pe un panou . Elevii vor primi recompense | frontal |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu